وزارت خارجه روسیه بیانیه داد / محور اصلی گفتگوی دیپلمات‌های روسیه و چین

کدخبر: ۶۲۵۲۰۰
اقتصادنیوز: دیپلمات‌های چین و روسیه دوشنبه درباره کنترل تسلیحات، امنیت بین‌المللی و همکاری میان پکن و مسکو در نهادهای بین‌المللی از جمله بریکس گفت‌وگو کردند.
وزارت خارجه روسیه بیانیه داد / محور اصلی گفتگوی دیپلمات‌های روسیه و چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار سرگئی ریابکوف و ما ژائوشو معاونان وزرای خارجه روسیه و چین گفت: طیف وسیعی از مسائل بین‌المللی از جمله امنیت، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه هسته‌ای بطور مفصل مورد بحث قرار گرفت.

تاس گزارش داد، این بیانیه افزود: در این دیدار به طور ویژه به تعامل طرفین در بریکس در دوره ریاست فدراسیون روسیه در سال ۲۰۲۴ پرداخته شد.

طرفین همچنین درباره «تعمیق همکاری‌های روسیه و چین در نهادهای تخصصی بین‌المللی» رایزنی کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا همزمان با آغاز ریاست این کشور بر گروه بریکس اعلام کرد که مسکو هماهنگی با کشورهای عضو را افزایش می دهد.

وی افزود: روسیه در دوره ریاست بر بریکس به تلاش های خود برای همکاری در حوزه‌های سیاست و امنیت، اقتصاد و امور مالی و فرهنگ ادامه می‌دهد.

همچنین سرگئی لاوروف و وانگ یی وزرای خارجه روسیه و چین در تماسی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از افزایش تعاملات سیاسی دو جانبه و همکاری‌های مثبت فی‌مابین، در مورد تعامل بین مسکو و پکن در چارچوب سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و بریکس به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

پیشتر وانگ یی در ملاقات با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه تاکید کرده بود که پکن خواستار تقویت روابط راهبردی با روسیه است.

نیکلای پاتروسف نیز گفت روسیه خواستار تقویت روابط راهبردی با چین، گسترش همکاری عملی و تقویت و تحکیم هماهنگی و همکاری در چارچوب سازمان هایی از جمله بریکس و شانگهای برای ثبات بیشتر در جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید