واکنش تند حزب الله به تهدیدات اسرائیل و نیاز مبرم آمریکا به حل و فصل اوضاع

کدخبر: ۶۲۵۴۷۹
اقتصادنیوز : جبهه جنوب لبنان با اسرائیل با پیام های آتشین و موشک های حزب الله همچنان شعله ور است، اما طرفین به سمت جنگ تمام عیار نرفته‌اند.
واکنش تند حزب الله به تهدیدات اسرائیل و نیاز مبرم آمریکا به حل و فصل اوضاع

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، النشره لبنان در مطلبی با عنوان «پیام‌های آتشین حزب الله و نیاز آمریکا به حل و فصل اوضاع»، آورده است: تمام تمرکز روی جبهه جنوبی لبنان به ویژه با توجه به افزایش تهدیدات اسرائیل برای گسترش دامنه درگیری نظامی است به ویژه که این تهدیدات از نیاز تل آویو به معادله ای است که به شهرک نشیان در شمال اطمینان دهد.

خبر مرتبط
هراس از جنگ با حزب الله لحظه ای اسرائیلی ها را رها نمی کند

منابع وابسته به اسرائیل اعلام کردند که این رژیم برای جنگ تمام عیار در جبهه شمالی آمادگی ندارد.

برخی منابع سیاسی به النشره اعلام کردند: تهدیدات اسرائیل در درجه نخست اغراق آمیز است، زیرا تل آویو توان راه انداختن جنگ گسترده علیه لبنان به ویژه با توجه به شکستی که در غزه به آن گرفتار شده است را ندارد و احتمال تشدید دامنه عملیات نظامی وجود دارد که بتواند شروطش را در مذاکرات در مراحل آتی بهبود بخشد.

منابع مذکور بیان کردند: دلایل مختلفی وجود دارد که مانع از ماجراجویی تل آویو در جبهه جنوب لبنان می‌شود که بارزترین آن نیز این است که توان حزب الله کااملا متفاوت با مقاومت غزه می باشد و از این رو جنگ سخت خواهد بود. از سوی دیگر به شرایط نتانیاهو مربوط است که اوضاع نامطمئنی دارد.

این منابع در ادامه با اشاره به تشدید حملات حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی از آن به عنوان پیامی آتشین به رژیم صهیونیستی نام بردند که محتوای آن دارا بودن توان مقابله با هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی است.

منابع مذکور اعلام کردند: در واقع حزب الله خواست تا پاسخ تهدیدات رژیم صهیونیستی را با آتش بدهد و تصمیم به نشان دادن برخی از توان خود در این زمینه کرد تا بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کند. حزب الله آغازگر جنگ تمام عیار نخواهد بود زیرا تل آویو منتظر این فرصت است تا وارد جنگ تمام عیار شود و آمریکا را هم به این جنگ بکشاند.

این منابع در ادامه با اشاره به موضع آمریکا در این زمینه افزودند: آمریکا همچنان مخالفت تشدید درگیری در جبهه جنوبی لبنان است، زیرا واشنگتن به دنبال حل و فصل اوضاع به منظور بهره برداری انتخاباتی از آن است به ویژه که اطلاعات واصله حاکی از آن است که دولت کنونی آمریکا به دنبال توافق گسترده در سطح منطقه است و این رویکرد مورد حمایت کشورهای اروپایی است که از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید هراس دارند.

النشره در پایان آورده است: عوامل متعددی در جبهه جنوب لبنان دخیل هستند، اما اصل موضع تل آویو به ویژه نتانیاهو است که شرایط جبهه داخلی را به نفع خود نمی بیند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی، رزمندگان حزب‌الله لبنان نیز در راستای سرگرم‌کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت و مردم غزه، اقدام به انجام عملیات روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی کرده و خسارت های زیادی به اشغالگران صهیونیست وارد نموده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید