گفت و گوی تهران - ریاض بر سر غزه/ امیرعبداللهیان به بن فرحان چه گفت؟

کدخبر: ۶۲۵۶۰۹
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان و همتای سعودی‌اش درباره مسائل مختلفی از جمله اوضاع غزه و پیامدهای امنیتی و انسانی آن گفت‌وگو کردند.
 گفت و گوی تهران - ریاض بر سر غزه/ امیرعبداللهیان به بن فرحان چه گفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از گفت‌و‌گوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل بن فرحان همتای سعودی او خبر داد.

خبر مرتبط
واکنش امیرعبداللهیان به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، فیصل بن فرحان امروز تماسی تلفنی از همتای ایرانی خود دریافت کرده  و دو طرف در این گفت‌و‌گوی تلفنی به روابط دوجانبه ایران و عربستان سعودی، زمینه‌های همکاری مشترک و تحولات منطقه و جهان به‌ویژه اوضاع غزه و پیامدهای امنیتی و انسانی آن پرداخته‌اند.

وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در حالی اوضاع غزه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند که جنگ غزه وارد روز یکصد و هفدهم خود شده است.

خبر مرتبط
توصیه‌ای برای سعودی‌ها/ امیرعبداللهیان: عادی سازی روابط با اسرائیل هزینه سنگین دارد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران به آمریکایی‌ها هشدار داد که مراقب بازی نتانیاهو و صهیونیست‌ها باشند و گفت که بازی آن‌ها، بازی جنگ است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است. 

اکثر  مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید