دستگیری 35 مظنون مرتبط با گروه داعش در ترکیه

کدخبر: ۶۲۶۱۶۲
اقتصادنیوز: نیروهای امنیتی ترکیه روز شنبه در یک عملیات گسترده 34 تبعه خارجی مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش را دستگیر کردند.
دستگیری 35 مظنون مرتبط با گروه داعش در ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،«علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور روز شنبه 34 نفر مظنون به ارتباط با  تروریست‌های داعش را در یک عملیات گسترده بازداشت کردند.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، وزیر کشور ترکیه گفت که همه مظنونان دستگیر شده درعملیات موسوم به «قفس ۳۵» اتباع خارجی  و  از سوی  اینترپل تحت تعقیب هستند.

بر اساس این گزارش، برخی دستگیر شدگان همراه خود  سلاح‌های گرم داشتند که توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.

مقام‌های ترکیه پس از آن که ۲  تروریست داعش در جریان مراسم یکشنبه هفته گذشته یک نفر را در کلیسایی در  شهر «استانبول» کشتند، عملیات علیه داعش را تشدید کردند.داعش با انتشار تصاویر دو نفر از عناصر خود و پذیرفتن مسئولیت این حمله، اعلام کرد که این اقدام در راستای خواسته سرکرده‌های این گروه تروریستی مبنی بر حمله به مسیحیان و یهودیان انجام شده است.

«یلماز تونچ» وزیر دادگستری ترکیه نیز گفت که پلیس ۲۵ مظنون از جمله ۲ مرد مسلح را در ارتباط با تیراندازی در کلیسا دستگیر کرده است.

اخیرا نیز، منابع امنیتی ترکیه از بازداشت ۱۲ تروریست داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک در استان‌های استانبول، قونیه و آنتالیا، خبر دادند. این افراد نام خود را گروه «التقوی» نهاده و دستورات لازم را از سران باقی مانده داعش در سوریه می‌گرفتند و اقدام به جمع‌آوری پول و جذب افراد برای داعش می‌کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون بارها از کشف و خنثی‌سازی عملیات‌های داعش به خصوص در استانبول خبر داده‌اند، شهری که طی سال‌های گذشته چندین بار شاهد عملیات‌های تروریستی بود که آخرین آن در ۲۲ آبان سال گذشته در خیابان استقلال در منطقه «بی‌اوغلو» رخ داد و دست کم شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت.

 ترکیه با بهانه مباره با تروریست‌ها بارها عملایت زمینی و هوایی در عراق و سوریه  انجام داده است که با مخالفت دولت‌های این دو کشور و اهالی منطقه قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید