بازدید فرمانده دریایی سئول از پایگاه کلیدی آمریکا

کدخبر: ۶۲۶۲۸۶
اقتصادنیوز : برای نخستین بار و در میانه تنش با کره شمالی، یک فرمانده دریایی از کره جنوبی از یک پایگاه دریایی هسته‌ای و حساس ایالات متحده بازدید کرد.
 بازدید فرمانده دریایی سئول از پایگاه کلیدی آمریکا

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نیروی دریایی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که برای اولین بار یک فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی از یک پایگاه کلیدی دریایی در ایالات متحده بازدید کرده و بر لزوم تقویت روابط در برابر تهدیدهای فزاینده کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش یونهاپ مستقر در سئول، دریاسالار یانگ یونگ مو، رئیس عملیات دریایی کره جنوبی، روز جمعه از پایگاه زیردریایی کینگز بی در جورجیا بازدید کرده است

خبر مرتبط
قدرت نمایی کره جنوبی با موشک های کروز در سواحل غربی

اقتصادنیوز : ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی امروز (جمعه) چندین موشک کروز در سواحل غربی شلیک کرد که این جدیدترین پرتاب از سری موشک های کروز کره شمالی در سال جاری است.

این تأسیسات ساحلی در جنوب شرق ایالات متحده واقع شده است و زیردریایی‌های هسته‌ای کلیدی ایالات متحده نیز در این پایگاه نگه‌داری می‌شوند.

یانگ اولین فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی است که از پایگاهی بازدید می‌کند که زیردریایی‌های مجهز به موشک بالستیک هسته‌ای (SSBN) که یک دارایی استراتژیک و کلیدی نظامی برای ایالات متحده است، در آنجا نگه‌داری می‌شوند.

او پیش از این با مقامات نیروی دریایی ایالات متحده برای گفت‌وگو در مورد تمرینات ترکیبی و راه‌های تقویت همکاری در جلوگیری از «تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی» دیدار کرده و زیردریایی مجهز به موشک‌های بالستیک کلاس «اوهایو، یو اس اس آلاسکا (SSBN-732) را نیز از نزدیک دیده بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید