هراس روسیه نسبت به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره

کدخبر: ۶۲۶۳۰۸
اقتصادنیوز : معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با مقام‌های کره‌جنوبی نسبت به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره اظهار نگرانی کرد.
 هراس روسیه نسبت به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه این کشور در نشست با مقام‌های کره‌جنوبی در شهر سئول، به ابراز نگرانی درباره تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره پرداخته و «سیاست‌های تحریک‌آمیز» آمریکا را دلیل اصلی تشدید این تنش‌ها دانست.

پیشتر وزارت امور خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد رودنکو از اول تا چهارم فوریه به این کشور سفر و جریان آن با مقام‌های کره‌جنوبی درباره وضعیت در شبه‌جزیره کره، جنگ در اوکراین و مسائل دیگر مذاکره کرده است.

خبر مرتبط
هشدار کمیته پارلمانی انگلیس درباره جنگ با روسیه/ ارتش آمادگی ندارد

اقتصادنیوز : کمیته پارلمان انگلیس در گزارشی که بعد از انجام یک تحقیقات منتشر کرد، نسبت به آماده نبودن ارتش این کشور برای جنگ احتمالی با روسیه هشدار داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه امروز خود آورده است: «طرف روسیه به ابراز نگرانی جدی خود در رابطه با تشدید چشمگیر تنش‌ها در این ناحیه پرداخت. ما صراحتا اشاره کردیم منشا اصلی این تنش‌ها سیاست‌های تحریک‌آمیز غیرمسئولانه واشنگتن هستند. واشنگتن در راستای اهداف ژئوپلتیکی تلاش داشته تا متحدان منطقه‌ای را برای محقق کردن برنامه‌های تجاوزگرانه‌ خود تشویق کند، در حالی که این برنامه‌ها تبعاتی غیر قابل پیش‌بینی از جمله در بخش نظامی دارند.»

در این بیانیه آمده است، توقف فوری «فعالیت‌های نظامی خطرناک» آمریکا و متحدانش و بازگشت به تلاش‌های مشترک با هدف جستجو برای راه‌حل‌های دیپلماتیک و سیاسی برای مسائل منطقه‌ای کنونی باعث تسهیل عادی‌سازی وضعیت خواهد شد.

وزارت خارجه کره‌جنوبی روز شنبه سفیر روسیه در سئول را برای اعتراض به انتقاد مسکو درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی درباره تداوم فعالیت‌های اتمی کره‌شمالی احضار کرد.

احضار سفیر، پس از آن انجام شد که یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ توسعه تسلیحات اتمی کره‌شمالی را با هدف آنچه «حفظ رژیم کنونی در این کشور» خواند، محکوم کرد؛ اظهاراتی که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه آن را در بیانیه‌ای که بعد از گفته‌های رئیس‌جمهور کره‌جنوبی منتشر شد، «بی‌پایه و اساس» دانسته بود.

معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی در امور سیاستگذاری‌ها، «گئورگی زینویف» سفیر روسیه در سئول را احضار کرد و گفت انتقاد مسکو از گفته‌های «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی تاثیری منفی بر روابط بین ۲ کشور می‌گذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید