حمله پسر وزیر جنجالی اسرائیل به جوبایدن

کدخبر: ۶۲۶۷۵۸
اقتصادنیوز : پسر وزیر امنیت داخلی اسرائیل در صحبت‌هایی که واکنش‌هایی را در پی داشت، از رئیس‌جمهور آمریکا به سختی انتقاد کرد.
 حمله پسر وزیر جنجالی اسرائیل به جوبایدن

   به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،شوبال، پسر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در این لحظات سخت مهم است که درباره بیماری آلزایمر بیشتر بدانید. این بیماری است که مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شایع‌ترین دلیل زوال عقل در دوران پیری است. این بیماری خطرناکی است که عملکرد فرد را ضعیف می‌کند.»

خبر مرتبط
اقدام جدید ارتش اسرائیل در مرز لبنان/ شهرک ها به نیروهای محلی سپرده شد

اقتصادنیوز : یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد که ارتش این رژیم نیروهای خود را در مرز لبنان کاهش داده و مأموریت تأمین امنیت شهرک‌ها را به نیروهای محلی می‌سپارد.

به نقل از القدس العربی، وی عکس جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را همراه این پیام منتشر کرد.

در این رابطه، ایتامار بن گویر از جو بایدن به دلیل توییت پسرش معذرت‌خواهی کرد.

وی در توییتی نوشت: «شوبال فرزند دلبند من است اما او شب گذشته مرتکب اشتباه فاحشی شد که من کاملا با آن مخالفم. آمریکا دوست بزرگ ماست و بایدن نیز دوست اسرائیل است. احترام به انسانیت اولویت است. فرزندانم را اینگونه تربیت می‌کنم. بابت حرف‌های پسرم معذرت می‌خواهم.»

ایتامار بن گویر بارها از آمریکا و جو بایدن انتقاد کرده است.

وی دوشنبه گفت: «اسرائیلی‌ها از قید و بندها و دستورات دولت بایدن به‌ویژه درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه که همگی می‌دانیم به دست حماس می‌رسد، ناخرسند هستند. آن‌ها از ورود سوخت به غزه که حتما به دست حماس می‌رسد، ناخرسند هستند. دولت بایدن باید فشار بر اسرائیل برای ورود سوخت و تجهیزات انسانی به غزه را متوقف کند.»

ایتامار بن گویر همچنین در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفته بود: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به جای اینکه حمایت کامل از ما به عمل آورد، کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه می‌دهد و این سوخت و کمک‌ها به دست حماس می‌رسد. اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بود، رفتار آمریکا کاملا فرق می‌کرد. به نظر من دولت بایدن در تلاش‌های نظامی اسرائیل کارشکنی می‌کند.»

به دنبال این اظهارات، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ این رژیم، از سخنان وزیر امنیت داخلی به شدت انتقاد و تأکید کردند این اظهارات به «جایگاه تل‌آویو در سطح بین‌المللی» آسیب می‌زند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی