بیانیه رسمی یمن علیه آمریکا / محاصره دریایی ادامه می‌یابد+ جزئیات

کدخبر: ۶۲۹۱۶۷
اقتصادنیوز: وزارت خارجه یمن گفت: درج مجدد نام انصارالله در لیست تروریستی آمریکا محکوم و غیر قانونی است.
بیانیه رسمی یمن علیه آمریکا / محاصره دریایی ادامه می‌یابد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام غیرقانونی آمریکا درباره درج نام انصارالله یمن در لیست تروریسم باعث می‌شود تا واشنگتن اعتبار خود را نزد بیشتر کشورهای جهان از دست بدهد. ما سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را محکوم می‌کنیم. این واشنگتن است که اقدامات تروریستی را در بسیاری از کشورها انجام می‌دهد. واشنگتن از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه که تاکنون بیش از ۲۸ هزار شهید و ۶۸ هزار زخمی بر جای گذاشته است حمایت می‌کند. رژیم اشغالگر از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مادی و لجستیکی آمریکا و همپیمانانش برخوردار است.

خبر مرتبط
صنعا: با آمریکایی‌ها به صورت مستقیم مذاکره نمی کنیم/ هدف ما بستن دریای سرخ نیست

اقتصادنیوز : عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد که صنعا به صورت مستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد.

به نقل از المیادین، وزارت خارجه یمن مجددا بر موضع ثابت صنعا درباره محاصره دریایی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های حامل کمک برای آن از جمله کشتی‌های آمریکا و انگلیس تا زمان پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد.

خبر مرتبط
رمزگشایی صنعا از هدف آمریکا و انگلیس از حمله به یمن

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به حملات آمریکا و انگلیس به یمن اعلام کرد که این حملات برای سرپوش گذاشتن دائمی بر جنایات جنگی و نسل کشی اسرائیل در غزه است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های این کشور علیه جنبش انصارالله یمن وارد مرحله اجرایی شده است.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا در واکنش به این اقدام واشنگتن گفت: این اقدام دورویی آشکار آمریکا را نشان می‌دهد. آمریکا می‌خواهد از طریق این اقدام به یمن آسیب زده و از اسرائیل حمایت کند و اسرائیل را به ادامه جنگ نسل کشی در نوار غزه تشویق کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید