پیشنهاد روسیه به حماس/ جشن آشتی‌کنان در مسکو؟

کدخبر: ۶۲۹۷۲۴
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه خبر داد: تا اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آینده، مذاکرات آشتی ملی دو جنبش فلسطینی حماس و فتح در مسکو را میزبانی کند.
پیشنهاد روسیه به حماس/ جشن آشتی‌کنان در مسکو؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که معاون وزیر خارجه روسیه میخائیل بوگدانوف با رهبران حماس و فتح در زمینه برگزاری مذاکرات بین‌ طرف‌های فلسطینی به میزبانی مسکو گفت‌وگوی تلفنی کرد.بنا بر گزارش ریانووستی، وزارت خارجه روسیه می‌گوید که با درخواست طرف فلسطینی، مکالمه تلفنی بین بوگدانوف و «عزام احمد» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین (جنبش فتح) و «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» انجام گرفت.طبق این گزارش، محور این گفت‌وگوی تلفنی، معضلات جنگ فلسطینیان و صهیونیستها با تأکید بر تشدید فاجعه انسانی در نوار غزه بود.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: «تبادل نظرات مفصلی درباره موضوعات مربوط به آماده‌سازی و برگزاری نشست بین فلسطینیان که برای اواخر فوریه یا اوایل مارس در موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه برنامه‌ریزی شده، صورت گرفت».بوگدانوف در این تماس تلفنی همچنین از وحدت فلسطین در پلتفورم سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین حمایت کرد.
خبر مرتبط
هشدار حماس درباره حمله به رفح

اقتصادنیوز: حماس امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که به دنبال ماجراجویی برای حمله به رفح و ارتکاب کشتار و نسل‌کشی در آن منطقه نباشد.

مسکو در حالی چنین پیشنهادی را مطرح کرده است که چند روز پیش، شبکه سعودی العربیه گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش فلسطینی فتح در ارتباط با مسئله آشتی ملی به توافق اولیه دست پیدا کرده‌اند.پس از انتخابات مجلس قانون‌گذاری سال ۲۰۰۶ که با پیروزی حماس همراه بود، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر به تفویض قدرت به حماس و قبول نخست‌وزیری «اسماعیل هنیه» نشد از این رو جنبش حماس نیز در غزه طی درگیری‌های شدیدی، کنترل این منطقه را به دست گرفت و عناصر فتح را بیرون راند. از آن پس جنبش فتح که در تشکیلات خودگردان نمود یافته کنترل کرانه باختری و جنبش حماس نیز کنترل غزه را بر عهده دارد.حل اختلافات فتح و حماس در شرایطی که برخی کشورهای عربی به سمت سازش با رژیم صهیونیستی سوق پیدا کرده‌اند، توجه محافل منطقه‌ای و بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

خبر مرتبط
واکنش حماس به بیانیه کارشناسان سازمان ملل/ مهر تأیید بر جنایات اسرائیل

اقتصادنیوز: بیانیه کارشناسان سازمان ملل درمورد نقض حقوق زنان فلسطینی، جنایت نسل‌کشی را که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مرتکب می‌شود، ثابت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید