این کشور پشت اوکراین را خالی کرد

کدخبر: ۶۲۹۷۳۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد: این کشور تجهیزات نظامی برای اوکراین ارسال نخواهد کرد.
این کشور پشت اوکراین را خالی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، گابریلا سامرفلد، وزیر خارجه اکوادور به طور رسمی اعلام کرد که دولت این کشور از تصمیمش برای ارسال تجهیزات نظامی مستعمل ساخت شوروی سابق به اوکراین منصرف شده است.

سامرفلد تاکید کرد: اکوادور مصرانه به‌دنبال راه‌حلی صلح‌آمیز برای حل و فصل جنگ بین روسیه و اوکراین در چهارچوب مقررات بین‌المللی است.

وی افزود: اکوادور برای کشوری که درگیر نبرد مسلحانه فرامرزی است، هیچ تجهیزات نظامی ارسال نخواهد کرد.

دانیل نوبوآ، رئیس جمهور اکوادور در ماه دسامبر گفته بود که کیتو تمایل دارد تا در ازای دریافت تجهیزات نظامی مدرن از آمریکا به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو، تجهیزات مستعمل و فرسوده ساخت شوروی سابق را به اوکراین تحویل دهد.

خبر مرتبط
دستگیری 30 عضو شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در اکوادور و اسپانیا

اقتصادنیوز : پلیس اکوادور و اسپانیا در عملیاتی همزمان دستکم ۳۰ نفر را در ارتباط با قاچاق هروئین و گروه‌های تبهکار دستگیر کردند.

سامرفلد در آن برهه گفته بود که تجهیزات موردنظر «غیر قابل استفاده» هستند و اینکه کیتو بخواهد هر طور که صلاح می‌داند از شر این تجهیزات خلاص شود، «غیرقانونی» نیست!

پیش از این مسکو با انتقاد از این طرح اعلام کرده بود که چنین اقدامی توافقات مرتبط با انتقال تجهیزات نظامی به کشور یا شخص ثالث بدون اجازه روسیه را نقض می‌کند.

خبر مرتبط
روسیه،اکوادور را نقره داغ کرد

اقتصادنیوز : چند هفته پس از اینکه اکوادور اعلام کرد می‌خواهد تجهیزات نظامی قدیمی زمان شوروی خود را با ایالات متحده مبادله کند و واشنگتن آنها را در اختیار اوکراین بگذارد، روسیه واردات موز از اکوادور را تعلیق کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید