نگرانی سازمان ملل از جنایات اسرائیل در غزه/ این حجم از کشتار بی سابقه است!

کدخبر: ۶۲۹۹۵۸
اقتصادنیوز :معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اوضاع بحرانی غزه تاکید کرد که این اوضاع بی‌سابقه بوده و حملات هفتم اکتبر آنچه برای مردم غزه رخ می‌دهد را توجیه نمی‌کند.
نگرانی سازمان ملل از جنایات اسرائیل در غزه/ این حجم از کشتار بی سابقه است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: «نیم میلیون نفر در غزه در آستانه بحران گرسنگی هستند، نیم میلیون نفر در غزه از نبود ساده‌ترین نیازهای اساسی زندگی از جمله غذا، آب و امکانات بهداشتی رنج می‌برند. محرومیت مردم غزه ظالمانه و عمیق است و هر اندازه از کمک‌ها برای برطرف کردن نیازهای آن‌ها کافی نیست».

طبق گزارش الجزیره، او تاکید کرد: «از اسرائیل به عنوان طرفی که نوار غزه را اشغال کرده است درخواست کردیم روند ورود کمک‌ها را تسهیل کند اما بی‌فایده بود، اکنون مناطق کاملی در نواز غزه محو شده‌اند. ممانعت از اقدامات گروه ۲۰ منجر به مرگ بیشتر زنان و کودکان در نوار غزه می‌شود، از اعضای گروه ۲۰ می‌خواهیم که در راستای ایجاد آتش‌بس در غزه و نجات مردم این باریکه کمک کنند».

خبر مرتبط
هشدار چین درباره تبعات وتوی آتش‌بس در غزه

نماینده چین در سازمان ملل به وتوی قطعنامه آتش بس غزه توسط آمریکا واکنش نشان داد و گفت:مخالفت آمریکا با آتش بس در غزه تفاوتی با چراغ سبز برای ادامه کشتار اسراییل ندارد.

این مقام سازمان ملل افزود: «آنچه طی ۱۳۷ روز گذشته در نوار غزه رخ داد از نظر شدت و وحشی‌گری بی‌سابقه بود. آنچه در غزه رخ داد یک جامعه را از انسانیت به دور کرد. ما نیازمند تضمین‌های امنیت برای انجام وظایف خود در غزه و برآورده کردن نیازهای مردم هستیم».

در حالی که جنگ غزه وارد صد و سی و هشتمین روز خود شده‌است، همزمان با تهاجم زمینی به منطقه ساحلی مواصی خان یونس در جنوب نوار غزه، هواپیماهای اشغالگر به شهر رفح حمله کردند. همچنین رادیو ارتش اشغالگر روز سه شنبه از آغاز عملیات نظامی در محله الزیتون خبر داد.

خبر مرتبط
جنایت جدید اسرائیل در غزه

اقتصادنیوز: دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که اسرائیل برای کشتار فلسطینیان از کوادکوپتر استفاده می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۲۹ هزار و ۳۱۳ شهید و ۶۹ هزار و ۳۳۳ زخمی رسیده‌است.

گریفیتس در پایان تاکید کرد حملات هفتم اکتبر اتفاقاتی که برای زنان، کودکان و مردان غزه رخ می‌دهد را توجیه نمی‌کند.

همچنین صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از هر ۶ کودک در غزه یک نفر از سوء تغذیه رنج می‌برد. ورود کمک‌های بشردوستانه، آن هم بدون شرط و شروط یک ضرورت برای ساکنان نوار غزه است. کمک‌هایی که در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود، کافی نیست».

در این بیانیه آمده است: «وضعیت کنونی ساکنان و کودکان غزه نتیجه مستقیم کمبود کمک‌هاست».

از سوی دیگر سخنگوی هلال احمر فلسطین به شبکه الجزیره گفت: «گرسنگی در نوار غزه منجر به مرگ تعدادی از فلسطینی‌ها شده است. فلسطینی‌ها غذا و آب ندارند. ارتش رژیم اشغالگر هر طرفی را که بخواهد کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کند، مورد حمله قرار می‌دهد. ما شاهد کاهش ورود کمک‌ها به مناطق شمال غزه هستیم».

او گفت: «آنچه در شمال غزه رخ می‌دهد به مناطق دیگر نیز کشیده خواهد شد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید