این کشور اروپایی با روسیه درگیر شد+ جزئیات

کدخبر: ۶۳۲۰۷۴
اقتصادنیوز: وزارت خارجه مولداوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: لاوروف و کرملین حقی برای صحبت کردن درباره دموکراسی و آزادی ندارند؛ کشوری که سیاستمداران خود را می‌کشد و زندانی می‌کند، بی دلیل به همسایگانش حمله می‌کند، چیزی جز خونریزی و درد ندارد که به جهان ارائه کند.
این کشور اروپایی با روسیه درگیر شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اخیرا گفته بود مولداوی پس از آنکه ترانس‌نیستریا به سمت مسکو متمایل شده است، جا پای کی‌یف گذاشته است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این منطقه جدایی طلب از مولداوی برای بهبود وضعیت اقتصادی خود و رویارویی با فشارهای مولداوی از مسکو درخواست کمک کرده بود اما «کیشیناو» پایتخت مولداوی این اقدامات را رد کرده و آنها را یک پروپاگاندا خوانده است.

وزارت خارجه مولداوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: لاوروف و کرملین حقی برای صحبت کردن درباره دموکراسی و آزادی ندارند؛ کشوری که سیاستمداران خود را می‌کشد و زندانی می‌کند، بی دلیل به همسایگانش حمله می‌کند، چیزی جز خونریزی و درد ندارد که به جهان ارائه کند.

حمله روسیه به اوکراین این نگرانی را به وجود آورده که شاید مسکو به دنبال تحت کنترل درآوردن ترانس‌نیستریا باشد که جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار شهروند روس دارد.

خبر مرتبط
خط و نشان قاطع روسیه برای مولداوی / صدور یک بیانیه مهم

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه پیوستن مولداوی به تحریم‌های ضدروسیه اتحادیه اروپا را محکوم کرد.

روابط بین روسیه و مولداوی در حالی متشنج است که کیشیناو تمایلاتی به سمت اروپا دارد و مسکو را متهم می‌کند که می‌خواهد این کشور را بی ثبات کند.

وزارت خارجه مولداوی همچنین در بیانیه خود آورده است: ما در حال ایجاد یک آینده اروپایی هستیم تا تمامی شهروندان بدون توجه به زبان و قومیتشان بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید