پیام مهم بایدن به چین

کدخبر: ۶۳۳۲۲۱
اقتصادنیوز : رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنگره این کشور بار دیگر تأکید کرد که واشنگتن متعهد به تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین است.
 پیام مهم بایدن به چین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا تأکید کرد که واشنگتن مصمم است که از نیروی نظامی آمریکایی در اوکراین استفاده نکند.

وی دراین‌باره گفت: آنها (دولت اوکراین) سرباز آمریکایی نمی‌خواهند. در واقع، هیچ سرباز آمریکایی در حال جنگ در اوکراین نیست. و من مصمم هستم که این وضعیت را حفظ کنم.

خبر مرتبط
فرمان جدید جوبایدن برای تعامل دیپلماتیک با روسیه

اقتصادنیوز :جان کربی گفت که بایدن به تیم خود دستور داده تا تماس‌های دیپلماتیک مستقیم با روسیه را در ارتباط با «تهدید امنیت ملی» مرتبط با توسعه مستمر توانایی‌های ضد ماهواره‌ای روسیه آغاز کنند.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین مدعی شد که کی‌یف می‌تواند در درگیری با مسکو پیروز شود اگر آمریکا «در کنار اوکراین بایستد و تسلیحات مورد نیاز برای دفاع از خود را برای کی‌یف فراهم کند.»

در همین راستا، بایدن بار دیگر از کنگره آمریکا خواست از تصمیم اختصاص بسته کمکی جدید به اوکراین حمایت کند. جو بایدن مدعی شد که اوکراین می‌تواند روسیه را به لطف تأمین تسلیحات آمریکا متوقف کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت که «چیزی که لحظه کنونی را برای ما خاص و ویژه می‌کند این است که آزادی و دموکراسی هم در داخل و هم در خارج از کشور به طور همزمان هدف حمله قرار می‌گیرند. در خارج از کشور، پوتین روسیه در حرکت است، به اوکراین حمله می‌کند و هرج و مرج را در سراسر اروپا و فراتر از آن ایجاد می‌کند. اگر کسی در این اتاق (کنگره) تصور می‌کند که پوتین در اوکراین متوقف خواهد شد، من به شما اطمینان می‌دهم که او این کار را نخواهد کرد. اما اگر ما در کنار اوکراین باشیم و سلاح‌هایی را که برای دفاع از خود لازم است فراهم کنیم، اوکراین می‌تواند جلوی پوتین را بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: ما به دنبال درگیری با چین نیستیم، بلکه خواهان رقابت با این کشور هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید