گاف‌های جدید بایدن سوژه شد

کدخبر: ۶۳۰۸۴۱
رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشستی در کاخ سفید گاف جدیدی داد و گفت، «شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهور روسیه است!
گاف‌های جدید بایدن سوژه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشستی در کاخ سفید با اشاره به «شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، او را رئیس‌جمهور روسیه خواند و حتی مدعی شد که با او سه بار در گذشته ۱۷ هزار مایل سفر داشته؛ مساله‌ای که توسط چند رسانه از جمله واشنگتن پست رد شده است.

خبر مرتبط
گاف جدید جو بایدن درفضای مجازی خبر ساز شد

اقتصادنیوز : رئیس جمهور آمریکا در گاف جدیدی که ویدیوی آن در فضای مجازی پخش شده، در یک سخنرانی مدعی شد اولین بار پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ در نشست گروه ۷ با «فرانسوا میتران»، رئیس جمهور اسبق فرانسه که حدود ۳۰ سال قبل از دنیا رفته، ملاقات داشته است!

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درست است که بایدن در سال ۲۰۱۱ به چین سفر کرد و سه روز در آن کشور بود اما بیشترین مسافتی که او پیموده ۵۰ مایل است. وقتی هم که شی در سال ۲۰۱۲ به آمریکا رفت و بایدن در سال ۲۰۱۳ بار دیگر به چین سفر کرد، باز هم این مسافتی که رئیس‌جمهور آمریکا به آن اشاره کرده، درست نیست.

یکی از مقام‌های کاخ سفید اذعان کرد که این ادعا از سوی بایدن، دقیق نیست.

خبر مرتبط
گاف تاریخی بایدن تکرار شد / مسیر ترک سالن سخنرانی کجاست؟+فیلم

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به‌نظر می‌آید پس از پایان سخنرانی در ایالت ویسکانسین مسیر ترک سالن را به دشواری پیدا می‌کند.

اخیرا، سوالاتی در مورد زوال عقلی و بهداشت روانی هر ۲ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا یعنی ترامپ و بایدن مطرح شده است. بایدن اخیرا حین صحبت درباره درگیری در منطقه، مصر را مکزیک اشتباه گرفته بود.

وی حتی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را با «فرانسوا میتران» و «هلموت کهل» را با «آنگلا مرکل» اشتباه گرفته بود.

بایدن ۸۰ ساله حتی جنگ اوکراین را با جنگ عراق که در ۲۰۱۱ پایان یافت، اشتباه گرفته و مدعی شده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در حال از دست دادن جنگ عراق است!

او همچنین پس از سخنرانی درباره کنترل سلاح گفته بود، «خداوند ملکه را حفظ کند!» درحالی‌که «الیزابت دوم» ملکه پیشین انگلیس درگذشته است. بایدن حتی سمت «ریشی سوناک» را که نخست‌وزیر انگلیس است، به اشتباه رئیس‌جمهور اعلام کرد.

گاف‌ها و اشتباهات متعدد بایدن به پرسش‌هایی درباره توانمندی ذهنی او منجر شده است. ترامپ اخیرا گفته بود کاخ سفید یک «خانه سالمندان» است و «نیکی هیلی» نامزد جمهوری‌خواهان هم با اشاره به ترامپ و بایدن این سوال را پرسیده که «آیا آمریکا با دو کاندیدایی که در دهه ۸۰ زندگی خود هستند، می‌تواند بهترین باشد؟»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید