سخنرانی شدیداللحن بایدن علیه ترامپ در کنگره

کدخبر: ۶۳۳۲۴۲
اقتصادنیوز: بایدن در سخنرانی 68 دقیقه‌ای خود در کنگره، تضادهای شدیدش را با رقیب جمهوری‌خواه خود مطرح کرد.
سخنرانی شدیداللحن بایدن علیه ترامپ در کنگره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی آتشین دلایل برای انتخاب مجدد خود را مطرح کرد و گفت که دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است که در برابر روسیه زانو زده و علیه لایحه‌ مقابله با مشکلات مهاجرتی ایالات متحده اقدام کرده است.

رویترز گزارش داد، بایدن در یک سخنرانی 68 دقیقه‌ای در کنگره، تضادهای شدیدش را با رقیب جمهوری‌خواه خود مطرح کرد و حامیان ترامپ در مجلس را به چالش کشید و عملکرد و برنامه‌های خود را شرح داد.

خبر مرتبط
پیام مهم بایدن به چین

اقتصادنیوز : رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنگره این کشور بار دیگر تأکید کرد که واشنگتن متعهد به تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین است.

بایدن ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود در انتخابات 5 نوامبر را متهم کرد که حقیقت را در مورد حمله سال 2021 به ساختمان کنگره مخفی کرده است، در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سرخم کرده و لایحه تشدید محدودیت‌ها در مرز ایالات متحده با مکزیک را مسدود کرده است.

در مورد خاورمیانه، رئیس‌جمهور گفت که برای آتش‌بس فوری شش هفته‌ای بین حماس و اسرائیل تلاش کرده و به اسرائیل درباره استفاده از کمک‌ها به غزه به‌عنوان ابزار چانه‌زنی هشدار داده است.

محور اصلی سخنان او بر ترامپ متمرکز بود، اگرچه بایدن نامی از او نبرد.

بایدن که کنگره را تحت فشار قرار داد تا بودجه بیشتری به اوکراین برای جنگش با روسیه بدهد، همچنین پیامی برای پوتین داشت: «ما [اوکراین را] رها نمی‌کنیم.»

این سخنرانی به بایدن، که از نرخ محبوبیت پایین رنج می‌برد، فرصتی داد تا مستقیماً با میلیون‌ها آمریکایی درباره چشم انداز خود برای یک دوره چهار ساله دیگر صحبت کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ 77 ساله در رقابتی نزدیک با هم هستند. اکثر رای دهندگان آمریکایی نسبت به رویارویی مجدد این دو، پس از انتخابات چهار سال پیش که در آن بایدن ترامپ را شکست داد، مشتاق نیستند.

خبر مرتبط
ترامپ به نطق سالیانه بایدن تاخت

اقتصادنیوز : دونالد ترامپ در واکنش به سخنرانی سالیانه جو بایدن در کنگره گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه‌ای، به ایالات متحده بی‌احترامی کرد.

بایدن بر حمایت خود از حق سقط جنین تاکید کرد (یک مسئله کلیدی در میان رای‌دهندگان زن دموکرات) و متعهد شد که اگر آمریکایی‌ها به تعداد کافی از قانونگذاران دموکرات برای انجام این کار رای دهند، آن را قانون کشور خواهد کرد.

او همچنین تلاش خود را برای وادار ساختن آمریکایی‌های ثروتمند و شرکت‌ها به پرداخت مالیات بیشتر تکرار کرد و از پیشنهاداتی از جمله حداقل مالیات بالاتر برای شرکت‌ها و آمریکایی‌هایی با ثروت بیش از 100 میلیون دلار پرده برداشت. بعید است که چنین اصلاحات مالیاتی تصویب شود، مگر اینکه دموکرات‌ها در رای گیری نوامبر اکثریت قوی را در هر دو مجلس کنگره کسب کنند، امری که پیش بینی نمی‌شود.

اقتصاد ایالات متحده با رشد مستمر شغل و هزینه‌های مصرف کنندگان بهتر از اکثر کشورهای پردرآمد عمل می‌کند. اما آمریکایی‌ها در نظرسنجی‌های مربوط به مسائل اقتصادی، در مجموع به ترامپ نمرات بهتری می‌دهند.

 

طرح بایدن برای بندر غزه

بایدن همچنین سعی کرد خشم بسیاری از دموکرات‌ها را به خاطر حمایتش از حمله اسرائیل به غزه پس از حملات 7 اکتبر حماس، کاهش دهد. وی اعلام کرد که ارتش آمریکا در سواحل مدیترانه غزه بندری برای دریافت کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا خواهد ساخت.

او گفت: «به رهبری اسرائیل این را می‌گویم: کمک‌های بشردوستانه نمی‌تواند یک ملاحظه ثانویه یا یک ابزار چانه‌زنی باشد. حفاظت و نجات جان بی گناهان باید در اولویت باشد.»

بایدن سخنرانی خود را با اشاره به سن خود پایان داد و گفت که در طول دوران حرفه‌ای خود به او گفته شده که هم خیلی جوان و هم خیلی پیر است. او می‌گوید: «چه پیر و چه جوان، من همیشه می‌دانم چه چیزی پایدار است.» او نزدیک بودن سن ترامپ به خودش را برجسته کرد و با اشاره به دیدگاه‌های متفاوت آن‌ها درباره آمریکا گفت: «اکنون دیگر افراد هم سن و سال من آن را متفاوت می‌بینند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید