شرط مهم برای توجه دوباره غرب به روسیه/ تغییر روابط واشنگتن-مسکو؟

کدخبر: ۶۳۵۵۴۷
اقتصادنیوز: آنتونوف تاکید کرد که ایالات متحده با تأمین تسلیحات آمریکایی برای کی‌یف، یک شرکت کننده مستقیم در درگیری نظامی در اوکراین است.
شرط مهم برای توجه دوباره غرب به روسیه/ تغییر روابط واشنگتن-مسکو؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده صبح امروز، دوشنبه، در مصاحبه با خبرگزاری تاس ابراز عقیده کرد، کشورهای غربی تنها در صورتی روی روسیه حساب خواهند کرد که در درگیری‌های نظامی در اوکراین به پیروزی کامل دست یابد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دورنمایی برای بهبود روابط بین واشنگتن و مسکو  وجود ندارد، گفت: «لازم نیست به کسی نگاه کنید. ما باید دقیقاً موقعیت خود را دانسته و به جلو حرکت کنیم، آنها تنها زمانی به ما توجه خواهند کرد که در میدان نبرد به پیروزی کامل دست پیدا کنیم.»

آنتونوف همچنین تاکید کرد که در حال حاضر کار دیپلمات‌های روسیه در خارج از کشور نیز نقش مهمی در دفاع از منافع این کشور دارد.

خبر مرتبط
واکنش رهبران جهان به پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه

اقتصادنیوز: رهبران جهان در پی قطعی شدن پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به وی تبریک گفتند.

آنتونوف تاکید کرد که ایالات متحده با تأمین تسلیحات آمریکایی برای کی‌یف، یک شرکت کننده مستقیم در درگیری نظامی در اوکراین است. سفیر روسیه افزود: تامین تسلیحاتی ارتش اوکراین به معنای مشارکت مستقیم ایالات متحده در درگیری است، اما به نوبه خود، آمریکایی‌ها معتقدند که آنها "برای دموکراسی می‌جنگند و نه چیزی بیشتر".

خبر مرتبط
معمای تنش میان روسیه و ژاپن/ نگرانی توکیو از هم صدایی نظامی مسکو و پکن

اقتصادنیوز: تنش میان روسیه و ژاپن که پیشتر حول محور جزایر کوریل معنا می شد، حالا به واسطه جنگ در اوکراین ابعاد تازه ای گرفته است.

به گفته او، این در حالی است که مقامات کاخ سفید به طرف روسی اطمینان می‌دهند که ایالات متحده "استفاده از سلاح‌های دوربرد آمریکایی را تشویق نمی‌کند"، این دیپلمات در پایان گفت: با این حال، اظهارات طرف آمریکایی هیچ اثر عملی ندارد و خطوط قرمز در این رابطه در حال شکسته شدن است.

پیش از این، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز یادآور شد که هیچ یک از کشورهای غربی که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند نباید از مسئولیت این موضوع فرار کنند.

و حتی احتمال گسترش درگیری است که اسپانیا، مانند اکثر کشورهای ناتو، به هر قیمتی به دنبال اجتناب از آن است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید