بر سر عضویت؛

جدال لفظی شدید نمایندگان فلسطین و اسرائیل در سازمان ملل

کدخبر: ۶۳۹۳۳۳
اقتصادنیوز: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی صحنه جدال لفظی شدید میان نمایندگان فلسطین و اسرائیل بر سر عضویت هر یک در سازمان ملل، پس از گذشت ۶ ماه از جنگ غزه بود
جدال لفظی شدید نمایندگان فلسطین و اسرائیل در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشست روز دوشنبه مجمع عمومی سازمان ملل در پی وتوی قطعنامه آمریکا درباره غزه از سوی روسیه و چین تشکیل شد تا این کشورها درباره دلیل وتوی خود توضیح دهند.

در این نشست، «ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر درخواست مجمع عمومی برای آتش بس در اوایل حمله اسرائیل به غزه را یادآور شد و گفت اما «شش ماه طول کشید تا شورای امنیت این کار را انجام دهد.»

نماینده فلسطین تاکید کرد که استفاده مجرمانه از«قحطی» باید متوقف شود. « مصونیت از مجازات منجر به کشتار می شود» از جمله مرگ بسیاری از کودکان، روزنامه نگاران، کارکنان سازمان ملل، کارکنان پزشکی جان خود را از دست خواهند داد.

سفیر فلسطین از مجمع عمومی سازمان ملل و کشورهای جهان خواست تسلیح اسرائیل را متوقف کنند و این سوال را مطرح کرد که چه زمانی قربانیان در نهایت حمایت خواهند شد؟

نماینده فلسطین ادامه داد که آیا اسرائیل باید اجازه داشته باشد در این سالن بماند و اعضای آن را مورد خطاب قرار دهد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است؟ چرا اسرائیل در حالی که وضعیت فلسطین در سازمان ملل معلق است، به عنوان یک عضو شناخته می شود؟

نماینده فلسطین از مجمع عمومی سازمان ملل خواست تا نسل کشی را متوقف کند و برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد تلاش کند.

نوبت که به گیلعاد اردان سفیر و نماینده اسرائیل رسید درباره وتوی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه از سوی روسیه و چین، مدعی شد که «نابودی یهودیان» همچنان هدف تبلیغاتی فلسطینیان است.

نماینده اسرائیل، بار دیگر به سازمان ملل و همه ارکان آن تاخت و سازمان ملل را به دلیل امتناع از دیدن آنچه اسرائیل به وضوح در آنجا می بیند، "شتر مرغ" توصیف کرد.

سفیر اسرائیل سازمان ملل را متهم کرد که به دنبال پذیرش «یک کشور تروریستی نازی» به عنوان عضو کامل است.

نماینده رژیم اسرائیل که بسیار عصبانی بود، ادعا کرد که امروز مستلزم «بیداری» برای گروگان‌هاست، نه اقداماتی برای عضویت فلسطین توسط «هیات فاسد اخلاقی» و پرسید «رنج اسرائیل» برای این نهاد چه معنایی دارد؟

نماینده اسرائیل مدعی شد که سازمان ملل «هیچ کاری» برای آزادی گروگان‌ها انجام نداده است، و به سازمان ملل که دچار «تحریف اخلاقی» شده یادآوری کرد که جدی‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت را نادیده گرفته است.

سفیر رژیم اسرائیل ادعا کرد که شورای امنیت در خطر تبدیل شدن به «شورای ترور» است. او مدعی شد که اسرائیل « یک کشورصلح دوست» است در حالی که فلسطین ظاهرا هرگز نمی تواند دنبال صلح باشد.

نماینده اسرائیل از سازمان ملل خواست که به علت اصلی مشکل و به گفته او «غیرنظامی‌سازی و جلوگیری از افراطی شدن فلسطین» رسیدگی کند.

سفیر اسرائیل با بیان اینکه این رژیم در سازمان ملل باقی می ماند، ادعا کرد که فلسطین اصلاً نباید در سازمان ملل "وضعیتی" داشته باشد.

نماینده اسرائیل همچنین مدعی شد که تصمیم برای اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل «پایین‌ترین لحظه» این سازمان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید