حضور ونزوئلایی‌ها در سفارت ایران/ ادای احترام به شهید رئیسی و همراهانش + عکس

کدخبر: ۶۴۸۸۷۸
اقتصادنیوز: گروهی از مردم ونزوئلا امروز (پنجشنبه) برای ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه ایشان در سانحه سقوط بالگرد، در سفارت کشورمان حضور یافتند.
حضور ونزوئلایی‌ها در سفارت ایران/ ادای احترام به شهید رئیسی و همراهانش + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفارت ایران در کاراکاس از دیروز (چهارشنبه) درهای خود را به روی مردم و مسئولان ونزوئلایی که برای ادای احترام و امضای دفتر تسلیت شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران و دیگر اعضای کابینه وی در سانحه سقوط بالگرد به این مکان می‌آیند، گشود.

گروه‌های مختلفی در این مراسم حاضر شدند و با سردادن شعار و گلباران میز دفتر، یاد رئیس‌جمهوری ایران و دیگر شهدای حادثه را گرامی داشتند.

برخی از مسلمانان ونزوئلا نیز به سفارت ایران آمده بودند. «حجت‌الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا از همبستگی این گروه تشکر کرد.

ونروئلا

وی خطاب به میهمانان گفت: تا زمانی که به اصول و افکار رهبرانمان چه در ونزوئلا و چه در ایران وفادار بمانیم، مردم به حرکت رو به جلو ادامه خواهند داد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

خبر مرتبط
همدردی پاکستان با مردم ایران/ بزرگداشت شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در اسلام آباد + عکس

اقتصادنیوز: آیین‌های گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به میزبانی سرکنسولگری و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهرهای «پیشاور» و «کویته» با حضور مقامات پاکستانی، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، سردار «سیدمهدی موسوی» فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

مراسم تشییع جانباختگان سانحه بالگرد روز سه‌شنبه در تبریز و قم، دیروز (چهارشنبه) در تهران و امروز در شهر بیرجند با حضور میلیون‌ها ایرانی عزادار برگزار شد. پیکر رئیس جمهوری ایران عصر امروز در مشهد مقدس و در جوار امام رضا (ع) به خاک سپرده می شود.

خبر مرتبط
اولین تصویر از آرامگاه ابدی شهید سید ابراهیم رئیسی+ فیلم

اقتصادنیوز: دقایقی پس از خاکسپاری سید ابراهیم رئیسی نخستین تصویر از آرامگاه ابدی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

همچنین بیش از ۶۰ هیأت عالی‌رتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران که عصر دیروز در تهران و با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری و «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه برگزار شد، شرکت کردند. بیش از ۱۰ هیات در سطح سران، حدود ۲۰ هیات در سطح وزیر و دیگر میهمانان در سطوح مختلف نظیر روسای پارلمان و فرستادگان ویژه در این مراسم حاضر شده و به شهدای خدمت ادای احترام کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی