زنگ خطر برای صهیونیست‌ها به صدا در آمد

اسرائیل غافلگیر شد/ خلع سلاح تل‌آویو با رونمایی حزب‌الله از سلاح جدید

کدخبر: ۶۴۹۱۳۷
اقتصادنیوز: همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره باز شدن جبهه‌ای تازه علیه اسرائیل توسط حزب الله، مرکز تحقیقاتی وابسته به این رژیم اعتراف کرده که حزب الله به فن‌آوری نظامی پیشرفته‌ای مجهز شده؛ گزاره‌ای که تل آویو را فارغ از سیستم دفاعی چند لایه‌اش غافلگیر کرده است.
اسرائیل غافلگیر شد/ خلع سلاح تل‌آویو با رونمایی حزب‌الله از سلاح جدید

به گزارش اقتصادنیوز، از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر 2023، حزب الله به صورت روزانه بیش از صدها بار مواضع این رژیم را هدف حملات خمپاره ای و موشکی‌اش قرار داده است. در همین راستا فارین پالسی،به نقل از ساریت زهاوی، رئیس مرکز تحقیقاتی «آلما»ی اسرائیل نوشت که اسرائیل بین اکتبر ۲۰۲۳ تا مارس سال جاری بیش از 4 هزار بار از خود در برابر حملات موشکی و خمپاره ای دفاع کرده است.

نشریه فارین پالسی با انتشار یادداشتی ضمن اشاره به رویارویی اسرائیل و حزب الله در این باره مدعی شد: تبادل آتش در مرزهای سرزمین های اشغالی، جبهه ای است که بسیاری تلاش دارند تا آن را نادیده بگیرند اما واقعیت آن است که تبادل آتش میان طرفین پتانسل آن را دارد تا به جنگی تمام عیار تبدیل شده و به سرعت منطقه را فرا بگیرد.

فارین پالسی در بخشی از گزارش خود مدعی شده که تنش ها در حال افزایش است و حملات حزب‌الله به مواضع اسرائیل در هفته‌های اخیر پیچیده‌تر و در عین حال عمیق‌تر شده است.

به نوشته این نشریه، هفته گذشته، حزب الله دو بالون نظارتی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد. اولین حمله در نزدیکی  تقاطع گولانی و در 21 مایلی جنوب مرز لبنان رخ داد که موجب شد بالن نظارتی اسرائیل موسوم به «شبنم آسمان» با موشک های اس-5 پرتاب شده از یک پهپاد هدف قرار بگیرد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارین پالیسی، بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز آلما، این اولین باری است که حزب‌الله موفق به انجام یک حمله هوا به زمین از داخل حریم هوایی فلسطین اشغالی از هشت اکتبر ۲۰۲۳ شده است. این یک قابلیت بسیار پیشرفته در این مرحله نیست بلکه این جهش بزرگ برای حزب‌الله محسوب می شود.

4

به نوشته فارین پالسی، دومین بالون شناسایی در نزدیکی مرز سرزمین های اشغالی و لبنان توسط موشک ضد تانک الماس هدف قرار گرفت. این در حالی است که اسرائیل دارای سیستم دفاع هوایی قدرتمند و چندلایه است و توان رهگیری موشک‌های کوتاه‌برد و بلندبرد را دارد، اما هیچ راهی برای دفاع در برابر حملات موشک‌های ضدتانک دقیق ندارد که به شیوه‌ای بی‌سابقه توسط حزب‌الله برای هدف قرار دادن مواضع و اماکن نظامی این بازیگر در مرزهای سرزمین های اشغالی مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارین پالیسی، در همین راستا زهوی گفت: ما جوابی برای ضدتانک نداریم. به گفته زهاوی: تجمعات شهرک‌سازی در امتداد مرز شمالی با لبنان مورد اصابت موشک‌های هدایت شونده ضد زره روسی «کورنت» قرار گرفته‌اند؛ موشک‌هایی که برای استفاده در برابر تانک‌های رزمی سنگین طراحی شده‌اند و همچنین موشک‌های «الماس» که طراحی آن بر اساس مهندسی معکوس تکنولوژی اسرائیل است. به گفته او حزب الله به تازگی از این سیستم استفاده می کند و این واقعیتی است که اسرائیل باور ندارد. یکی از ساکنان مرزهای سرزمین های اشغالی در این باره به فارین پالسی گفت که پس از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، چشم انداز تازه ای در برابر ما ترسیم شد. امروز با تهدیدی روبرو هستیم که پیشتر تجربه اش نکردیم.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی