افزایش قیمت صرافی‌های بانکی جواب داد

ساعت دلهره آور معامله گران دلار+ جدول و نمودار

کدخبر: ۳۶۱۴۲۰
تا ساعت 3 بعدازظهر، دلار با اطمینان در حال پیشروی قیمتی بود، ولی در این ساعت اتفاقی افتاد که جو بازار تغییر کرد و دلهره به خریداران ارزی هجوم آورد.
ساعت دلهره آور معامله گران دلار+ جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در حالی که قیمت دلار در حوالی ساعت 3 بعدازظهر در کانال 27 هزار تومان قرار داشت، صرافی‌های بانکی 3 هزار و 160 تومان به قیمت فروش اسکناس آمریکایی اضافه کردند و نرخ فروش بر تابلوی آن ها روی عدد 26 هزار و 750 تومان قرار گرفت.

در همین زمینه

تغییر یک درصدی قیمت دلار در یک ساعت

 

این اتفاق موجب شد که به  یکباره معامله گران ارزی فروش‌های خود را از افزایش دهند و قیمت نه تنها از کانال 27 هزار تومانی عقب نشینی کند که به سوی ابتدای کانال 26 هزار تومانی حرکت کند. بین ساعت 3 تا 4 بعدازظهر شدیدترین نوسانات روزهای اخیر بازار به ثبت رسید. دلار از حوالی 27 هزار و 200 تومان تا قیمت 26هزار و 300 تومان افت کرد و بعد دوباره به سوی محدوده 26 هزار و 800 تومانی حرکت کرد. در واقع در این یک ساعت سردرگمی و انتظارات متناقض بر بازار حاکم شده بود. با اینحال، از حدود ساعت 4 بعدازظهر فروشندگان دست بالاتری را در بازار به دست آوردند و در نتیجه قیمت این ارز حدود ساعت 6 بعدازظهر در محدوده 26 هزار و 300 تومان قرار گرفت. «اقتصاد نیوز» در گزارش، «دو تصمیم کلیدی بانک مرکزی برای ارز» رفتار بازارساز که منجر به افت قیمت دلار شد را به طور کامل واکاوی کرده است.

سکه در کانال 13 میلیونی دوام نیاورد

روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی یک به یک در حال شکست محدوده های قیمتی بود و حتی وارد کانال 13 میلیون تومانی هم شد. با این حال، تغییر مسیر یکباره دلار کافی بود که سکه‌بازان از خرید خارج شوند و با افزایش فروش ها، قیمت فلز گرانبهای داخلی تا محدوده 12 میلیون و 450 هزار تومانی افت کند. برخی از بازیگران سکه بین ساعت 3 تا 4 بعدازظهر عنوان می‌کردند که ریزش دلار حاصل جوسازی های قیمتی است و نباید همراه آن شد؛ با این حال ادامه روند کاهشی دلار، آن ها را مجاب به فروش کرد. افزایش فروش سکه بازان در شرایطی رخ داد که بهای طلا در بازارهای جهانی رو به نرخ های بالاتر داشت و حتی پس از ساعت 5 بعدازظهر بالای سطح هزار و 950 دلار نوسان می کرد. افت سکه در روزی که اونس افزایشی بود، یکبار دیگر نشان داد که در معاملات کوتاه مدت، جهت حرکتی دلار برای سکه بازان مهم‌تر از طلای جهانی است.

بورس به صدر جدول بازدهی رفت

در روزی که بازارهای ارز و طلا سیر نزولی داشتند، شاخص کل بورس در سمت سبز بازار قرار گرفت. روز دوشنبه شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی بازگشت و حدود 1.9 درصد افزایش را به ثبت رساند. در بازار ارز، دلار 1.8 درصد کاهش یافت و سکه هم 2.7 درصد از ارزش خود را از دست داد. یکی از مهم ترین عللی که موجب شد سکه افت بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند، حباب قیمتی فلز گران بهای داخلی و سرعت افزایش بیشتر آن در روزهای قبل نسبت به اسکناس آمریکایی بود. حتی با وجود افت بیشتر دیروز، ارزش ذاتی سکه در دامنه 12 میلیون و 100 هزار تومانی قرار داشت. در صورتی که بازار فردا به روند کاهشی خود ادامه دهد و از سطح مهم 12 میلیون تومان برای سکه و 26 هزار تومان برای دلار پایین تر برود، می توان انتظار افت بیشتر قیمت ها را داشت.

  • جدول نوسان قیمت سکه وارز 24 شهریور99
  • نمودار بازدهی 24 شهریور99
  • نمودار نوسان ارزش  دلار 24 شهریور99
  • نمودار نوسان ارزش درهم24 شهریور99
  • نمودار نوسان ارزش سکه 24 شهریور99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید