حامیان طلا در واشنگتن: پلوسی، ترامپ و بایدن

واکنش طلا به افزایش شانس بایدن

کدخبر: ۳۶۵۵۹۴
قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل خوش بینی در مورد لایحه محرک ایالات متحده، توئیت‌های امیدوار کننده ترامپ و انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه، رئیس جمهور آمریکا به زودی از بیمارستان ترخیص می شود، 0.7 درصد افزایش یافت.
واکنش طلا به افزایش شانس بایدن

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش قیمت طلا در روز دو‌شنبه در حالی صورت‌گرفت که بازار سهام، رقیب نسبتاً سنتی طلا، نیز روندی صعودی داشت. این دو بازار مدتی‌کوتاهی است باهم در افزایش و کاهش‌ها شریک‌شده اند، اتفاقی که هر از چند گاهی رخ می‌دهد.

با بسته شدن بازار‌های جهانی هر اونس طلا با 13 دلار افزایش به 1913 دلار رسید. تحلیل‌های فنی ساعتی و هفتگی قویاً توصیه به خرید دارند و تحلیل فنی روزانه تنها به «خرید» توصیه دارد.

نمودار طلا

محرک‌های پر داستان مالی

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در آرجی‌او‌فیوچرز گفت: «شاید در افق آینده نزدیک بسته‌حمایت مالی «لاغرتری» وجود داشته باشد که پلوسی با آن موافقت کند و حزب جمهوری خواه آن را تصویب کند و در این صورت من فکر می کنم چنین توافقی بسیار به نفع فلزات باشد.» پیش‌بینی که بسیاری از تحلیل‌گران با آن موافقند و ماه‌ها است که انتظارش را می‌کشند.

طرح نانسی پلوسی و دموکرات‌ها 2.2 تریلیون دلار کمک به اقتصاد و بخش خدمات درمانی است که تا اینجای کار توسط میچ مکانل رهبر اکثریت جمهوری خواهان شدیداً رد شده است. طرح قبلی دموکرات‌ها 3.4 تریلیون دلار بود و مبلغی که مکانل و جمهوری‌خواهان گفتند که حاضر به پذیرفتن آن هستند 1.5 تریلیون دلار است، در حالی که رقم مورد پذیرش قبلی آن‌ها 1 تریلیون دلار بود. این چک و چانه دو حزب با توئیت اخیر ترامپ و تاکید وی بر نیاز به محرک‌ها وزنه را به سمت دموکرات‌ها چرخانده است.برخی می گویند ترامپ با اطلاع از این موضوع سعی کرد با این توئیت اقبال عمومی را به سمت خود بچرخاند اما دموکرات‌ها نیز با آگاهی به این قضیه بر موضع خود سخت‌تر شدند.


>>>بیشتر بخوانید
سیگنال ترامپ به طلا /طوفان توئیتری، اونس را چقدر بالا می کشد؟
توئیت های ترامپ، بورس آمریکا را بهم ریخت


ترخیص ترامپ؟

پس از محرک‌های مالی این هفته توجه زیادی به ترامپ خواهد بود. اگرچه کارشناسان پزشکی هشدار دادند که وضعیت وی نشان دهنده یک ابتلا شدیداست، اما رئیس جمهور آمریکا قبل از تصمیم پزشکان خود ساعتی پیش اعلام کرد که در ساعت 18:30 دوشنبه، 02:00 بامداد سه‌شنبه به وقت تهران از بیمارستان خارج می‌شود. ترامپ در توئیتر نوشت: من امروز ساعت 6:30 بعد از ظهر مرکز پزشکی فوق العاده والتر رید را ترک می‌کنم. واقعا احساس خوبی دارم! از کووید نترسید. نگذارید بر زندگی شما مسلط شود. ما تحت دولت ترامپ، یکسری دارو و دانش بسیار عالی را ایجاد کرده‌ایم. از 20 سال پیشم‌هم حالم بهتر است!

ترامپ توئیت

ابتلا کووید-19 ترامپ همچنین عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در 3 نوامبر را ایجاد کرده است. رویترز می‌نویسد «اگر موج آبی دموکرات‌ها انتخابات را تصرف کند، بزرگترین بسته‌های مالی تصویب خواهند شد. در نتیجه احتمال انتخابات بایدن  قیمت طلا را در ماه آینده افزایش می دهد.»

در میان سایر فلزات: نقره با افزایش 2.4 درصدی به 24.27 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 1.3 درصد افزایش به 893.00 دلار و پالادیوم با 2.5 درصد به 2366 دلار صعود کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید