گزارش نیمه شب؛قیمت اونس صعودی، شاخص دلار نزولی + نمودار

پیشنهاد فروش طلا در روز نزول دلار

کدخبر: ۳۶۶۰۴۷
قیمت طلا در پایان روز چهارشنبه روندی افزایشی داشت و 0.6 درصد به قیمت آن اضافه شد. در مقابل دلار تقریباً بی‌رمق بود و در نهایت 0.06 درصد کاهش ارزش ثبت کرد.
پیشنهاد فروش طلا در روز نزول دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا  در روز چهارشنبه پس از سقوط بامدادی، بخشی از کاهش قیمت را جبران کرد و به تست کانال 1900 رفت. بعد از عدم موفقیت در ورود به این کانال قیمت طلا به نوسانی نسبتاً کاهشی و ملایم روی آورد. قیمت پایانی اونس جهانی طلا با 10 دلار افزایش بر روی 1886 دلار آرام گرفت. با کمتر از 20 دلار نوسان، طلا امروز بین 1877 و 1896 در حرکت بود. تحلیل گران فنی برای ساعت ها و روز آینده توصیه به فروش و قویاً توصیه به فروش دارند.

تکنیکال

البته برخی تحلیل گران می گویند:اگرچه قیمت اونس جدای از تحلیل‌های فنی با توجه به کاهش احتمال محرک‌های ‌مالی رو به کاهش است، اما به‌نظر می‌رسد در این روز‌ها با توجه به سایه سنگین انتخابات، این نوع تحلیل‌ها بیش از پیش در تقریب وضعیت آینده طلا دچار مشکل می‌شوند. بازار اکنون بسیار احساساتی و مضطرب عمل می‌کند و به کوچک‌ترین اشاره و خبر انتخاباتی واکنش شدیدی نشان می دهد.

نمودار طلا

>>>بیشتر بخوانید
بازی ترامپ با طلا و محرک مالی
سقوط قیمت طلا با توئیت ترامپ


شاخص دلار افت کرد

دلار روز چهارشنبه با 0.06 واحد کاهش به 93.63 واحد رسید. به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار پیروزی احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر (۱۳ آبان)  بودند، رئیس جمهور آمریکا گفت که آماده امضای برخی اقدامات محرک است و بازار را باری دیگر برهم زد.

رویترز می گوید: نظرسنجی های انتخاباتی برتری فزاینده‌ای برای جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات نشان می‌دهد، برخی از بازارهای شرط بندی هم روی تسلط دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا در ماه آینده شرط بسته اند. دلیل اقبال این گونه سرمایه گذاران به دموکرات ها به خاطر اعتقاد آنان به تهیه بسته های محرک مالی بار ارقام بیشتری در مقایسه با جمهوریخواهان است. تزریق این بسته ها به اقتصاد می تواندیک رونق همراه با تورم به دنبال داشته باشد در مقابل باعث تضعیف دلار ایالات متحده می شود. کنگره با اکثریت دموکرات و کاخ سفید دموکرات تضمین این سیاست است، سیاستی که به نفعی برخی بازار ها از جمله طلا است و در مقابل به زیان شاخص دلار. بر اساس نظرسنجی‌های رویترز/ایپسوس که روز یکشنبه منتشر شد، بایدن در رای گیری ریاست جمهوری ایالات متحده گسترده ترین امتیاز خود را در یک ماه گذشته دارد و برای سرمایه گذاران طلا این خبر، خبر خوبی است.

نمودار دلار

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید