خوش‌بینی تحلیل‌گران و معامله‌گران به تحولات بازار جهانی طلا

پیش بینی قیمت طلا / 2 نظر سنجی رأی به درخشش اونس دادند

کدخبر: ۳۶۶۴۴۴
قیمت طلا در بازار جهانی با بیش از 30 دلار افزایش برای دومین هفته پیاپی، دورنمایی صعودی به خود گرفته است. اما این سوال همچنان وجود دارد که آیا اونس طلا توان آن را دارد که در کوتاه مدت سقف 2000 دلار را بشکند؟
پیش بینی قیمت طلا / 2 نظر سنجی رأی به درخشش اونس دادند

به گزارش اقتصادنیوز،بازار طلا پس از یک شروع پر نوسان ،با عملکردی قوی به تعطیلات آخر هفته رفت. قیمت اونس طلا با 31 دلار افزایش بر روی بالاترین قیمت هفتگی خود یعنی 1930 دلار قرار گرفت. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلا کیتکو نیوز، تحلیلگران بازار و سرمایه‌گذاران خرده‌فروش، احتمال افزایش قیمت در هفته آینده را بسیار قوی می بینند.

نظرسنجی هفته کیتکو

 این هفته 16 تحلیل‌گر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در مجموع 13 رای دهنده - 76 درصد - انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. 1 تحلیل‌گر - 6 درصد - پیش‌بینی می‌کند که هفته آینده قیمت طلا کاهش می‌یابد. 3 تحلیل‌گر -18 درصد- نیز، احتمال دادند که نوسانات قیمت طلا بی‌رمق یا خنثی باشد.

به گفته کیتکو، اگرچه احساسات در بین معامله‌گران خرده فروش همچنان صعودی است، اما با ادامه روند ادغام قیمت طلا، علاقه به این فلز گران‌بها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. مشارکت در نظرسنجی‌های هفتگی آنلاین کیتکو به پایین ترین سطح در 100 روز گذشته رسیده است. در نظرسنجی‌های آنلاین عمومی، مجموعاً 1،164 رأی ثبت شد. در میان شرکت‌کنندگان 628 رأی دهنده - 54 درصد - انتظار دارند که طلا صعودی شود، 309 نفر - 27 درصد - رأی به نزولی شدن بازار طلا دادند و 227 یا  20 درصد نظرشان به ‌بی‌رمقی بازار است.

نظرسنجی اونس طلا

اگرچه تحلیل‌گران در این هفته طلا را صعودی می‌بینند، اما آنها اعتقاد ندارند که اونس طلا به زودی به بالای 2000 دلار می‌رسد. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در اس‌آی‌ای ولف منجمنت گفت: من انتظار دارم که قیمت طلا هفته آینده بالاتر رود اما  برای رسیدن به بالاترین سطح جدید خود به محرک بیشتری نیاز دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد بانک‌های مرکزی آماده نیستند محرک های بیشتری را به بازارها وارد کنند و فکر نمی‌کنم دولت تا بعد از انتخابات کاری انجام دهد. زیرا انتخابات بسیار نزدیک و بسیار تنگاتنگ است و دو طرف رقابت، تمایلی به دادن امتیاز پیروزی محرک‌های مالی را به دیگری ندارند.

با این حال، تحلیلگران  پیش‌بینی می‌کنند که روند دو هفته گذشته و هفته احتمالی آینده  نقطه شروع مسیر جدید صعود قیمت طلا باشد. آدریان دی، رئیس و مدیر عامل یک شرکت مدیریت دارایی، گفت: روند دو قدم به جلو و یک قدم به عقب طلا می تواند سرمایه گذاران را به بازار بازگرداند.

وی تاکید می‌کند: اصول اساسی بازار بسیار مثبت باقی مانده است، بنابراین من گمان می‌کنم همان‌طور که ​​افراد در حاشیه بازار متوجه می‌شوند طلا از اینجا به میزان قابل توجهی سقوط نمی کند‌، هجوم دیگری به فلز زرین در راه است.

حجم نوسان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید