پیام نسبت بدهی ملی آمریکا به تولید ناخالص داخلی؛

باند جدید صعود قیمت طلا/ سه حمله ناکام طلا برای عبور از مرز 1900

کدخبر: ۳۶۶۱۹۹
قیمت طلا در پایان روز پنج شنبه در بازار جهانی نزدیک به 0.4 درصد افزایش داشت اما مانند روز چهارشنبه نتوانست به کانال 1900 ورود کند و فقط به این مرز بسیار نزدیک شد.
باند جدید صعود قیمت طلا/ سه حمله ناکام طلا برای عبور از مرز 1900

به گزارش اقتصادنیوز، روز پنج‌شنبه قیمت اونس طلا 3 بار تا مرز 1900 پیش‌رفت اما ناموفق بود. قیمت طلا در همین هفته پ از توئیت مثبت ترامپ برای همکاری با دموکرات‌ها بر سر محرک‌های مالی به بالای 1900 دلار رفت و با توئیت او مبنی بر لغو مذاکرات در روز سه‌شنبه مجدداً به پایین 1900 سقوط کرد. در سری سوم این توئیت‌ها که در روز چهار‌شنبه منتشر شد رئیس جمهور آمریکا با یک انعطاف حداقلی کمی در را برای توافق بازگذاشت تا سرمایه گذاران طلا بخشی از ضرر‌های قیمتی خود را جبران کنند. اکنون تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران ناامید از محرک‌های مالی، چشم به نظرسنجی‌ها دوخته‌اند و در انتظار نتایج انتخابات نشسته‌اند. 

قیمت اونس طلا در نوسان معمول 20 دلاری، بین 1889.50 و 1881.90 در جریان بود. با بسته شدن بازار قیمت اونس 7 دلار افزایش داشت تا به 1893 دلار برسد. مانند چهارشنبه شب تحلیل‌های فنی برای روز آینده توصیه به فروش و قویاً توصیه به فروش دارند.

نمودار طلا

 در میان سایر فلزات، هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 23.83 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 862.81 دلار رسید و هر اونس پالادیوم با 1 درصد بازدهی بر روی 2280 دلار قرار گرفت.

رابطه نسبت بدهی ملی آمریکا به تولید ناخالص داخلی با قیمت طلا

طلا در سال جاری 24 درصد نسبت به دلار افزایش یافته است، اما  طبق تحلیل بلومبرگ اینتلیجنس این تازه آغاز ماجرای صعودی طلا است. به گفته این سایت با توجه به افزایش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی می‌توان تخمین زد که طلا سرانجام به بالاترین رکورد جدید خود صعود می کند. 

مک گلون از بلومبرگ اینتلیجنس می‌گوید: نمودار‌های ما نشان می‌دهند که قیمت طلا با نسبت بدهی ایالات متحده آمریکا به تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور رابطه‌ای مستقیم دارد که این رابطه تا سال 2012 پابرجا بوده است. اما اکنون که از سال 2012 نسبت بدهی آمریکا به تولید ناخالص داخلی از 100 درصد به 140 درصد رسیده افزایش قیمت طلا از آن زمان تنها 14 درصد بیشتر شده‌است. این می‌تواند به این معنی باشد که طلا به زودی افزایش دیگری را در پیش‌دارد.

 مک گلون بازار نقره را بر طبق همین رابطه نیز صعودی می‌بیند. وی پیش‌بینی می‌کند که هر اونس نقره به 30 دلار می‌رسد و امکان بازگشت هر اونس به 12 دلار (پایین ترین میزان سال جاری) را رد می کند.

نمودار طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید