ترامپ: بایدن پیاده نظام چین است

کدخبر: ۳۶۰۱۵۰
رئیس‌جمهور آمریکا از تبدیل این کشور به یک قدرت اقتصادی فوق‌العاده در جهان در صورت تداوم حضور او در کاخ‌سفید خبر داد.
ترامپ: بایدن پیاده نظام چین است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ در ادامه وعده و وعید‌های انتخاباتی خود در خصوص اشتغال‌زایی در سال ۲۰۲۱، رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری را پیاده‌نظام چین توصیف کرد.

بنابر گزارش فاکس نیوز، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی به مناسبت روز کارگر باز هم به تعریف و تمجید از اقدامات دولت خود در بهبود اوضاع اقتصادی پرداخت و مدعی شد در ماه اوت ۱.۴ میلیون فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده است. او همچنین از احتمال تولید واکسن کرونا در آینده نزدیک خبر داد.

ترامپ در ادامه جو بایدن را نیز بی‌نصیب نگذاشت و گفت این بزرگترین انتخابات آمریکاست. اگر بایدن پیروز شود، در واقع چین برنده و مالک آمریکا خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا معتقد است در صورت راهیابی بایدن به کاخ سفید با نفوذ بیشتر چین، اقتصاد آمریکا رو به ویرانی می‌رود. این در حالی است که سوء مدیریت او در پاسخ به همه‌گیری کرونا تنها در چند ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیون بیکار روی دست اقتصاد آمریکا گذاشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا در گزارشی اعلام کرد علاوه بر نرخ بالا و فزاینده بیکاری در آمریکا در ماه‌های اخیر، نابرابری اقتصادی در این کشور بیداد می‌کند. افراد کم درآمد و قشر ضعیف بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا متحمل شده‌اند، همه‌گیری که در اثر سوء مدیریت دولت ترامپ به یک فاجعه تبدیل شده است.

ترامپ در حالی با مباهات از رشد و شکوفایی اقتصادی در آمریکا سخن می‌گوید و وعده تداوم این روند در صورت پیروزی او در انتخابات را می‌دهد که به گواه آمار و ارقام، اقتصاد این کشور در وضعیت کسادی و رکود به سر می‌برد.

نشریه آمریکایی نیوزویک نیز به تازگی اعلام کرد علی‌رغم ادعا‌های رئیس جمهور درباره افزایش آمار اشتغال، شانس ورود افراد به بازار کار همچنان سیر نزولی خود را ادامه می‌دهد. نشریه نیوزویک با اشاره به توئیت اخیر دونالد ترامپ نوشت او در پیامی با مباهات از افزایش آمار اشتغال در ماه اوت تا مرز ۱.۴ میلیون نفر و کاهش نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد می‌گوید، این در حالی است که داده‌های اصلی از افزایش اخراج‌های دائمی شهروندان  از محل کار خود به بیش از نیم میلیون نفر حکایت دارد.

رئیس جمهور آمریکا که دو ماه سرنوشت ساز انتخاباتی را پیش رو دارد به تازگی در توییتی آمار اشتغال کشورش را فوق العاده توصیف کرد و نوشت تنها در ماه اوت ۱.۳۷ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شد و نرخ بیکاری به کمتر از ۸.۴ درصد رسید. اما آمار‌ها خلاف ادعا‌های ترامپ را نشان می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید