گزارش پایان روز بازار‌های جهانی + نمودار

سقوط طلا در چند قدمی انتخابات آمریکا/`قیمت اونس در کف یک ماهه

کدخبر: ۳۶۹۹۷۶
در پایان کار بازار‌های جهانی در روز چهارشنبه، قیمت هر اونس طلا 1.7 درصد کاهش داشت و به پایین‌ترین قیمت 30 روز گذشته رسید.
سقوط طلا در چند قدمی انتخابات آمریکا/`قیمت اونس در کف یک ماهه

به گزارش اقتصادنیوز،  اونس طلا با 31 دلار کاهش قیمت، در 7 آبان به پایین‌ترین قیمت خود، از 7 مهر رسید. با بسته شدن بازار‌ قیمت هر اونس برروی 1873 قرار گرفت و حتی تا 1870 هم سقوط کرد. طلا که امروز روندی بسیار شبیه دیروز داشت، خود را از تکرار نوساندر بین 1980 و 1920 پس از 5 هفته جدا کرد.


>>> بیشتر بخوانید
آرامش قبل از طوفان دربازارها+ نمودار


تحلیل‌های فنی برای ساعات آینده توصیه به فروش و قویاً توصیه به فروش دارند. 

نمودار طلا

سقوط 30 دلاری، 120ساعت تا شروع انتخابات آمریکا

همانطور که برخی از تحلیل‌گران قبلاً پیش‌یینی می‌کردند، قیمت طلا قبل از انتخابات ابتدا روندی صعودی و سپس نزولی به خود می‌گیرد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در آخرین روز‌های انتخابات تمایل به نگه‌داشتن پول نقد دارند، تا کالا و سهام. در همین رابطه بورس آمریکا نیز در روز چهارشنبه نزولی شد. شاخص‌های «نزدک مرکب»، «اس‌اند‌پی 500» و «میانگین صنعتی داو جونز» هر کدام امروز حدود 3.5 درصد سقوط کردند. در مقابل شاخص دلار امروز 0.5 درصد افزایش یافت. 

نمودار زیر حرکت طلا را در نزدیکی انتخابات گذشته نشان می‌دهد:

نمودار طلا

روز نزولی فلزات گران‌بها

مانند طلا نقره نیز روز بسیار نزولی را سپری کرد. هر اونس نقره با 1 دلار یا 6 درصد کاهش به 23.34 رسید. این کاهش قیمت نقره پایین‌ترین قیمت آن در 3 هفته گذشته است. در بازار‌های دیگر هر اونس پلاتین با 0.6 درصد کاهش به 873.33 دلار رسید و پالادیومبا 3.8 درصد کاهش بر روی 2242 دلار قرار گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید