دو مظنون سقوط اونس از سقف 1990 دلار شناسایی شدند

بازار طلا در برزخ

کدخبر: ۳۵۹۲۷۴
اقتصادنیوز: دیروز با 1.5 درصد کاهش قیمت اونس، به پایین‌ترین قیمت هفتگی خود رسید. تحلیل‌گران بازگشت قیمت اونس به هفته‌ گذشته را مدیون نفت خام و شاخص دلار می‌دانند.
بازار طلا در برزخ

به گزارش اقتصاد نیوز،اونس طلا با 30 دلار کاهش قیمت،در روز چهار‌شنبه 12 شهریور و در پایان کار بازار بورس کالای نیویورک، به قیمت 1940 دلار عقب‌نشینی کرد.  در این روز قیمت اونس بین 1972 دلار و 1934 دلار، نوسانی 38 دلاری داشت. تحلیل‌های فنی برای روز آینده  نامشخص و خنثی هستند.

نمودار طلا

نمودار طلا

دلایل سقوط

دیروز چهارشنبه شاخص دلار 1 واحد و 1 درصد افزایش داشت و قیمت نفت خام نیز که قیمت بالای آن خبر خوبی برای رونق اقتصادی نیست 1.5 دلار یعنی 3.5 درصد کاهش یافت. البته شاخص دلار در در ساعات پایانی چهارشنبه کمی نزولی شد و قیمت نفت خام نیز تا حد اندکی رو به افزایش آورد دو اتفاقی که باعث شده طلا مقداری اندکی از کاهش قیمت خود را جبران کند.  

نمودار دلار

نمودار نفت خام

برزخی به مساحت 100 دلار

روز سه‌شنبه اونس پس از  شکست در بالا رفتن از 2000 دلار و توقف در 1994 دلار  نتوانست سقف روانی 15 روزه خود را خرد کند. این شکست باعث شد دیروز چهارشنبه به نیمه اول کانال 1900 سقوط کند. تحلیل گران می گویند بعید به‌ نظر می‌رسد که اونس به راحتی بتواند از کانال 1900 خارج شود و خروج از این کانال در هر جهتی نیازمند محرکی قوی است تا اونس از بند این کانال آزاد شود زیرا قیمت اونس 21 روز است که از کف 1900 دلار پایین نرفته است.

یک محرکی قوی می‌تواند انتشار آمار روز بیکاری ماه اوت آمریکا باشد که قرار است روز جمعه ساعت 08:30 به وقت نیویورک و 5 عصر به وقت تهران منتشر شود. نتیجه این آمار به گفته تحلیل گران می تواند تا حد زیادی مسیر طلا را حداقل در بازه کوتاه مدت روشن کند.  

> بیشتر بخوانید
آمار حیاتی برای بازار طلا +جدول؛ مهم ترین اتفاقات اقتصادی هفته

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید