سقف و کف جدید اونس کجا قرار می‌گیرند؟

آغاز طوفان طلا بعد از آرامشی یک روزه

کدخبر: ۳۵۸۹۱۵
پس از ثبات بازار دیروز، قیمت لحظه‌ای اونس امروز در کمتر از 5 ساعت بیش از 20 دلار یعنی 1 درصد افزایش داشته است.
آغاز طوفان طلا بعد از آرامشی یک روزه

به گزارش اقتصاد نیوز، دیروز طلا توانست افزایش 25 دلاری که در روز قبل کاری بازار‌ها که به سختی آن را به‌دست آورده بود را حفظ کند. دیروز قیمت اونس طلا با پایان ساعت کاری بازار نیویورک 1967 دلار بود، یعنی 3 دلار افزایش.

طلا در صعود کجا فرود می‌آید؟

نوسان کم 15 دلاری، پایین نیامدن قیمت اونس از 1957 دلار و حفظ و حتی افزایش قیمت قبلی، اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. به ‌طوری که امروز قیمت اونس روندی صعودی داشته و قیمت 1987 دلار را نیز لمس کرد. با این حال به‌ نظر نمی‌رسد که امروز اونس بالای 2000 برسد زیرا با رسیدن به نزدیکی 1990 دلار با مقاومت و افزایش سطح فروش روبرو شد.

اونس طلا

مهم‌ترین نکاتی که امروز تحلیل‌گران به آن توجه خواهند کرد این خواهد بود که طلا امروز در نهایت به چه قیمتی صعود خواهد کرد؟ در چه قیمتی با مقاومت روبرو می‌شود؟ و در صورت سقوط به کجا فرود می‌آید؟ 1955 دلار این دو روز؟ 1940 دلار قیمت سابق؟ 1925 یا 1910 دلار کف بازار قبلی؟ شاید برای سرمایه‌گذاران بلند مدت شناسایی کف حمایتی جدید مهم‌تر از سقف بازار باشد، زیرا در صورت جابه‌جایی به حدی بالاتر، به آن‌ها این بشارت را می‌دهد که بازار قدمی محکم رو به افزایش نهاده ‌است.

با این‌ حال داده‌های اقتصادی که امروز و روز‌های آتی منتشر می‌شوند می‌توانند موجب توقف و یا شدت‌ گیری روند فعلی شوند.

 > بیشتر بخوانید
آمار حیاتی برای بازار طلا +جدول؛ مهم ترین اتفاقات اقتصادی هفته
بازگشت آرامش یا آرامش قبل از طوفان در بازار طلا؟    

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید