واکسن کرونا با 90 درصد تأثیر گذاری

جهش بورس سقوط طلا؛ خبر خوبی در راه است

کدخبر: ۳۷۲۱۷۰
ساعت 4.30 بعداز ظهر خبری مبنی مبنی بر آزمایش موفق یک واکسن‌ برای کرونا در ترکیه منتشر شد بلافاصله اونس طلا 70 دلار سقوط کرد و به کانال 1800 دلار برگشت.
جهش بورس سقوط طلا؛ خبر خوبی در راه است

به گزارش اقتصادنیوز، در نتیجه آزمایشات جدید بیمارستان آنکارا،  واکسن آمریکایی-آلمانی تازه برای کرونا با احتمال موفقیت 90 درصدی ساخته شد. این واکسن‌ آزمایشی  که توسط شرکت فایزر و بایونتک ساخته شده و گفته می‌شود قرار است پس از آزمایشات تکمیلی تا آخر نوامبر یعنی، کمتر از 3 هفته دیگر جهت استفاده اضطراری تولید شود. شرکت فیزر اعلام کرد که احتمالاً نزدیک به 50 میلیون دوز واکسن ضد کرونا در سال 2020 تولید شود و در سال 2021 نیز به 1.3 میلیارد دوز  برسد.

سقوط آزاد طلا

این خبر باعث شد قیمت هر اونس طلا از 1960 دلار به کانال 1800 سقوط کند. قیمت طلا در حاضر به سطح 1891 دلار رسید که در مقایسه با قیمت بسته شده آخرین روز کاری 59 دلار کاهش نشان می دهد. اما این قیمت در مقایسه با ساعت 4.30 بعدازظهر 70 دلار سقوط کرد و افزایش 10 دلاری اولین روز کاری را نیز از دست داد. در مقابل در نتیجه این خبر، بازار بورس آمریکا رو به افزایش است. ترامپ در واکنش به این خبر نوشت: بازار سهام صعود بزرگی کرده  است، واکسن به زودی می‌آید. ٩٠ درصد تأثیرگذاری. چه خبر خوبی! 

>>>بیشتر بخوانید
سقوط طلا ۱۰۰ دلاری طلانمودار طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید