گزارش نیم روز بازارهای جهانی +نمودار

چهارشنبه طلایی برای طلا

کدخبر: ۳۷۶۷۴۵
چهارشنبه 12 آذر روز خوبی برای طلا بوده است. قیمت طلا پس از ورود به کانال ۱۸۰۰ دلار، همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است.
چهارشنبه طلایی برای طلا

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی‌که سرمایه گذاران احتمال افزایش محرک‌های مالی در آمریکا را ارزیابی می کنند ، آنگونه که رویترز، گزارش داده است دلار در روز چهارشنبه روند افزایشی داشت، این درحالیست که  سرعت  افزایشی در ارزهای دیگر پایین آمد.

پس از آنکه نیویورک تایمز گزارش داد رئیس جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن فورا برای حذف توافق تجاری فاز یک دونالد ترامپ با چین اقدام نخواهد کرد، یوان چین روندی کاهشی به خود گرفت. شاخص دلار نیز با 0.2 درصد افزایش ، از پایین ترین سطح خود از اواخر آوریل 2018 بازگشت.

0.7

در معاملات اولیه در لندن، یورو بالاترین قیمت سال 2020 را به میزان 1.2088 دلار در برابر دلار تعیین کرد که بالاترین میزان از آوریل 2018 است. یورو آخرین بار با قیمت 1.2060 دلار معامله شد.

از سوی دیگر در برابر ین ژاپن ، دلار 0.3درصد افزایش یافت و به 104.55 رسید.

دلار

سهام آسیا با امید به محرک‌های آمریکا

بر اساس گزارش رویترز، سهام آسیا در روز چهارشنبه پس از پیشروی شدید وال استریت با امید به محرک اقتصادی آمریکا و واکسن ویروس کرونا افزایش یافت ، اما از آنجا که برخی از سرمایه گذاران سود خود را ثبت کردند ، تجارت متلاطم بود.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI در خارج از ژاپن 0.27 درصد افزایش یافت ، اما همچنان در پایین ترین سطح هفته گذشته معامله شد. سهام استرالیا نیز 0.12 درصد رشد کرد و سهام چین از خسارات اولیه بازگشت و 0.12 درصد افزایش یافت. همچنین سهام توکیو پس از رسیدن به بالاترین سطح 29 ساله، کمی تغییر کرد و سهام بانک ژاپنی، سافت بانک  ۰.۶۶ درصد افت پیدا کرد.

روز خوش طلا

چهارشنبه 12 آذر روز خوبی برای طلا بوده است. قیمت طلا پس از ورود به کانال ۱۸۰۰ دلار، همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است. قیمت هر اونس طلا با افزایش ۰.۷۱ درصد ی به ۱۸۲۴ دلار و ۳۵ سنت رسید.

برخی تحلیلگر فلزات گران‌بها همچون کارستن فریچ از کامرزبانک(بانک آلمانی)، اعتقاد دارند بازار طلا با افزایش اخبار مربوط به سه واکسن احتمالی برای ویروس کرونا ، با فشار فروش رو به رو شده است و اطلاعات تازه درباره واکسن‌ها پیش‌بینی‌هایی را ایجاد می کند که اقتصاد جهانی سریعتر از آنچه انتظار می رود بهبود پیدا کند این پیش بینی ها به نفع طلا نیست.

0.6

افت قیمت نفت

پس از آنکه اوپک و متحدانش با به تعویق انداختن جلسه رسمی تصمیم گیری در مورد بالا بردن تولید در ژانویه ، بازارها را در هاله ای از ابهام گذاشتند ، قیمت نفت کمی افت کرد.

معاملات آتی نفت برنت با افت 0.74 درصد به 47.01 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که نفت آمریکا با 0.88 درصد کاهش به 44.16 دلار در هر بشکه رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید