قیمت اونس جهانی در معاملات روز جمعه کاهش یافت

سکوت طلا در برابر تورم پیش نگر

کدخبر: ۳۷۸۴۹۲
بازار طلا امروز واکنش چندانی به گزارش شاخص قیمت تولید کننده (PPI) نشان نداد.
سکوت طلا در برابر تورم پیش نگر

به گزارش اقتصادنیوز،  روز جمعه ، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه نوامبر ، پس از 0.3 درصد افزایش در ماه اکتبر ، 0.1 درصد افزایش یافته است. داده های منتشر شده در این گزارش با پیش بینی های اقتصاددانان مطابقت داشت.

Core PPI  (به شاخص کالاهای تمام شده اشاره دارد و معمولاً همان چیزی است که اقتصاددانان هنگام مراجعه به شاخص قیمت تولیدکننده به آن اشاره می کنند. کفش ، صابون ، لاستیک و مبلمان از جمله موارد موجود در این شاخص است.) در این شاخص جزء نوسانی که هزینه های ناپایدار مواد غذایی و انرژی است در نظر گرفته نمی شود و به نعوی نماد قیمت تمام شده هم محسوب می شود. شاخص قیمت تولید کننده ماه گذشته و پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه اکتبر ، 0.1 درصد دیگر افزایش یافت. با این حال ، اقتصاددانان انتظار داشتند 0.2 درصد افزایش داشته باشد.

طلای نقدی

براساس گزارش کیتکو بازار طلا واکنش چندانی نسبت به آخرین داده های تورم در این گزارش نشان نداد. معاملات آتی طلای فوریه آخرین بار با قیمت 1842 دلار معامله شد که در روز 0.28 درصد رشد داشت.

اقتصاددانان توجه زیادی به قیمت های تولیدکننده دارند زیرا این شاخص، تعیین کننده برای قیمت های مصرف کننده است. به طور سنتی ، شرکت ها هزینه های بیشتری را به مشتریان خود تحمیل می کنند.

امروز قیمت هر اونس طلای جهانی به قیمت هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۰ سنت ارزش گذاری شد که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته روندی کاهشی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید