سکه نتوانست مرز 12 میلیونی را حفظ کند

سرگیجه قیمتی معامله گران بازار ارز

کدخبر: ۳۷۹۶۲۸
اقتصادنیوز: رفت و برگشت قیمت دلار از مرز 26 هزار تومانی، معامله گران بازار ارز را گیج کرده است.
سرگیجه قیمتی معامله گران بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که روز سه شنبه دلار به بالای 26 هزار تومان رفته بود، امروز 26 آذر 1399 میزان فروش ها در بازار زیاد شد و قیمت نه تنها مرز یاد شده را از دست داد، بلکه در اواسط روز زیر محدوده 25 هزار و 800 تومانی معامله شد. در روزهای اخیر، برخی از تحلیل گران از افت شدید قیمت سخن گفته اند و عده ای بر طبل افزایش قیمت ها کوبیده اند، با این حال، دلار در دامنه محدود 25 هزار و 800 تا 26 هزار و 300 تومان نوسان کرده است. در این میان، رفتن دلار به محدوده 25 هزار و 700 تومانی، انتظارات کاهشی را در بازار تقویت کرده است؛ با این حال، بسیاری از معامله گران فنی حاضر نیستند بی گدار به آب بزنند و اقدام به فروش کنند. از نگاه آنها، باید قیمت چند ساعت زیر 25هزار و 800 تومان باقی بماند تا بتوان با اطمینان بیشتر و با حجم کم به فروش های ارزی خود اضافه کنند. 

دو دلیل متفاوت برای افت دلار 

به باور برخی بازیگران ارزی، قیمت دلار در ابتدای امروز بیشتر تحت سودگیری معامله گران نزولی شد، ولی ادامه کاهش قیمت در اواسط روز بیشتر ناشی از اخباری بود که تصور معامله گران مبنی بر برداشته شدن تحریم ها را بالا برد. در این میان، عده ای از معامله گران باور دارند، اخبار در روزهای اخیر تنها تاثیر موقتی بر روند قیمت داشته است. این گروه باور دارند، بازار از آن جایی که هم چنان با تقاضای فصلی مواجه است، در روزهای بعد باز هم به بالای مرز 26 هزار تومان بازخواهد گشت. 

سکه قعر نشین جدول بازدهی

امروز سکه بیشترین افت را در میان تمام بازارها به ثبت رساند. سکه امروز با از دست دادن کانال 12 میلیون تومانی بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داد. بازارهای دیگر هم در روز چهارشنبه روند منفی داشتند، ولی افت آن ها محدودتر از بازار سکه بود. به عنوان مثال، دلار حدود یک درصد افت قیمت را به ثبت رساند و شاخص کل بازار بورس هم در همین حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد. افت قیمت سکه در شرایطی که بازار اونس طلا تا ساعت 4 بعدازظهر روند صعودی داشت، منجر به کاهش حباب شد. البته اونس طلا در اواخر روز کاهشی شد و در صورتی که سطح هزارو 850 دلاری را ازدست بدهد، می تواند به قیمت سکه فشار وارد کند، مخصوصا اگر دلار زیر 25 هزار و 800 تومان باقی بماند.

  • بازدهی بازارها 26 آذر 1399
  • جدول نوسانات قیمت ارز وسکه 26 آذر 1399
  • نمودار نوسانات بهای سکه 26 آذر 1399
  • نمودار نوسانات بهای سکه 26 آذر 1399
  • نمودار نوسانات بهای سکه 26 آذر 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید