ترس و تردید در قیمت نقدی دلار

«نه» بازار ارز به سیگنال افزایشی

کدخبر: ۳۸۲۳۲۲
در حالی که نرخ درهم به قیمت دلار سیگنال صعود می دهد در بازار اسکناس برای صعود ترس و تردید وجود دارد.
«نه» بازار ارز به سیگنال افزایشی

به گزارش اقتصادنیوز، «پاداش دلار تناسبی با ریسک آن ندارد»؛ این جمله پاسخی است که اکثر معامله گران در پاسخ به کاهش فعالیت خود در بازار عنوان می کنند. در واقع، فعالیت در بازار ارز ریسک زیادی دارد؛ کافی است به روند بازار در دو مقطع زمانی طی همین سه سال اخیر دقت کنیم.

اسکناس آمریکایی سال 97 به بالای 19 هزار تومان رفت، ولی بعد تا سطح 11 هزار تومانی هم عقب نشست. در سال جاری هم افزایش تا بالای 32 هزار تومان، وسوسه خرید را برای بسیاری ایجاد کرد، ولی اکنون این گروه از خریداران با بیش از 20 درصد  ضرر رو به رو شده اند. در واقع، بازار ارز ضررهای قابل توجهی را می تواند به معامله گران وارد کند و در این وضعیت، آن ها در شرایطی وارد خرید و فروش می شوند که احساس کنند پاداش یا همان سود خوبی در انتظار آن هاست.

دلار

معامله گران در یک ماه اخیر حداقل هیچ نشانه ای را دریافت نکرده اند که به آنها سیگنالی از احتمال سود مناسب بدهد؛ دلار در یک دامنه مشخص زندانی شده است و بسیاری از فعالان باور دارند، ارزش ندارد که زمان وانرژی خود را برای بازاری بگذارند که در نهایت ممکن است سود مناسبی را برای آن ها به ارمغان نیاورد.

بسیاری از نوسان گیران در انتظار آن هستند که بازار ارز از رخوت کنونی با کاهش یا افزایش شدید قیمت خارج شود و تا زمانی که نشانه ای از این اتفاق دیده نشود، وضعیت بازار به روال سابق، کم نوسان ادامه خواهد یافت.

در شرایط کنونی، نرخ حواله درهم با نوسان در سطح 7 هزار و 150تومانی به بازیگران ارزی سیگنال افزایشی می دهد؛ ولی احتیاط چنان دامن گیر معامله گران اسکناس شده است که ترجیح می دهند برای خرید ریسک چندانی نکنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید