کف قیمت اسکناس آمریکایی از دست نرفت

غیبت ریال در بازار دلار

کدخبر: ۳۸۲۷۶۸
قیمت دلار در بازار امروز به نظر زیر 26 هزار تومان بسته می شود تا یک هفته دیگر نیز دلار در دامنه مشخصی حبس بماند
غیبت ریال در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت بازار ساز و قیمت بازار در فاصله نزدیکی با یکدیگر قرار دارد، بازار ساز امکان کاهش قیمت بیشتر را رو نکرده و معامله گران بازار توان افزایش قیمت را نداشته اند. در روزهایی که قیمت دلار در محدوده مشخصی حبس است معامله گران چه می گویند؟

اگر سری به خیابان فردوسی بزنید و از معامله گران بپرسید، چرا قیمت دلار پشت مرز 26هزار تومانی در جا می زند، اکثریت آن ها پاسخ مشابهی خواهند داد:« ریال در بازار نیست، در نتیجه، دلیلی برای رشد قیمت ها وجود ندارد». اسکناس آمریکایی حدود سه هفته است که در مسیر نزول تدریجی قرار گرفته است و حدود دو هفته است که حتی قادر نبوده است که به بالای مرز 26 هزار تومانی قدم بگذارد. فعالان ارزی می گویند، متقاضی در بازار نیست و خریداران تمایلی برای فعالیت ندارند.

دلار

کاهش معاملات در بازار دلار

 خیابان فردوسی دیگر پرهیاهو نیست و در فضای مجازی هم جو هیجانی به بازار داده نمی شود. تعداد معاملات آنلاین پایین آمده است و در برخی مقاطع زمانی، معاملات فردایی هم متوقف می شود. این در حالی است که در گذشته، معاملات فردایی حتی تا پاسی از شب ادامه داشت. یکی از بازیگران با تجربه ارزی می گوید، در سال های اخیر هر فردی ریال خود را به انواع دارایی های مطمئن تبدیل کرده است، در نتیجه در شرایط کنونی، کسی ریال خاصی برای ورود به بازار ندارد. در کنار این، اگر کسی نقدینگی داشته باشد، ترجیح می دهد وارد بازاری شود که احتمال سود در آن را بالا بداند. با این حال، روند دلار در هفته های اخیر برای معامله گران چنین نویدی را به همراه نداشته است.

پیش بینی قیمت در روز پنج شنبه

بر اساس صحبت های فعالان، به نظر می رسد که دلار در روز جاری توان شکست مرز 26هزار تومانی را نداشته باشد. با این حال، دیروز این ارز در برابر نزول به زیر حمایت 25 هزار و 700 تومان هم مقاومت کرد. در این شرایط، حالت محتمل این است که دلار در دامنه 25هزار و 700 تا 25 هزار و 900 تومان نوسان کند. البته اگر مقیاس حرکت حواله درهم باشد، ارزش دلار حتی می تواند بالای 26 هزار و 200 تومان هم قرار بگیرد. با این حال، هماهنگی دقیقی اخیرا بین قیمت دلار و درهم امارات وجود ندارد. عدد طلایی برای درهم در روز آخر هفته محدوده 7 هزار و 170 تومان است. درهم تا زمانی که زیر این محدوده است، احتمال بیشتری دارد که دچار کاهش بیشتری شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید