دو سیگنال به بازار ارز چهارشنبه

واکنش دلار به سخنان همتی

کدخبر: ۳۸۷۱۶۹
سخنان همتی و مقاومت درهم دو سیگنال برای نوسان متفاوت قیمت دلار در بازار امروز هستند.
واکنش دلار به سخنان همتی

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت واقعی دلار کمی از قیمت کنونی پایین تر است؛ این شاه بیت صحبت های رییس کل بانک مرکزی برای معامله گران بازار ارز بود. عده زیادی از معامله گران با تاکید بر این صحبت سعی می کردند، انتظارات کاهشی را بار دیگر در بازار ارز فعال کنند.

آن ها به آن بخش از صحبت های رییس کل نیز اشاره می کردند که تلویحا از امکان متضرر شدن بیشتر سرمایه گذاران دلار خبر داده بود. همتی عنوان کرد، «اگر کسانی دلار ۳۳ هزار تومانی خریدند، ۱۱ هزار تومان تا به امروز ضرر کرده اند البته ممکن است باز هم در روزهای آینده ضرر کنند؛ من قیمت واقعی دلار را نمی توانم اعلام کنم؛ اما فکر می کنم از این هم، پایین تر است».

همچنین ببینید: تنفس مصنوعی دلار به بورس

در مقابل، تعداد زیادی از بازیگران باتجربه بازار تصور می کردند، بازار به بخش دیگری از صحبت های همتی واکنش نشان خواهد داد و تصور آن ها این بود که بازار از صحبت های رییس کل، برداشت افزایشی کرده است؛ افزایشی ها به این قسمت صحبت همتی زیاد واکنش نشان دادند که عنوان کرد، در دو سال قبل میانگین درآمد نفتی ایران به زیر ۲۰ میلیارد دلار رسید؛ در کنار اینکه تلویحا عنوان شد، همکاری کره و عراق برای آزادسازی پول های بلوکه شده چندان کافی نبوده است.

جدا از اثر ذهنی مصاحبه همتی با یک شبکه تلویزیونی بر روی معامله گران، عوامل درون بازاری نیز به صورت مستقل می توانند نوسانات قیمت دلار در روز چهارشنبه را تحت تاثیر قرار دهند.

دلار و سکه پشت خطی

سیگنال درهم به دلار

نرخ حواله درهم دیروز توانست سد طلایی 5 هزار و 800 تومانی را حفظ کند و به بالای مرز 6 هزار تومانی بازگردد. این اتفاق ها موجب شد که انتظارات بازیگران داخلی تا حدی مثبت شود. در روز جاری، اگر درهم بالای 6 هزار و 200 تومان برود، نوسان دلار در کانال 22 هزار تومانی ادامه خواهد یافت. در معاملات پشت خطی نیز معامله گران نشان دادند که حداقل می خواهند تلاش کنند، شانس خود برای بالا بردن موقت قیمت دلار را مورد آزمون قرار دهند. موج نزولی جدید اسکناس آمریکایی در صورتی آغاز می شود که بازار بار دیگر به سوی محدوده 20 هزار و 800 تومانی حرکت کند و از آن پایین تر برود.

توصیه های فنی به معامله گران

اصلاح قیمت دلار در بازار دیروز موجب شد برخی تحلیل گران فنی مدعی کف قیمت در بازار شوند و به معامله گران توصیه کنند در فروش احتیاط کنند. از نظر آنها ریزش قیمت دلار به روزهای آخر خود نزدیک شده است. قیمت دلار نیز در معاملات پشت خطی افزایش یافت تا سیگنال نوسان رو به بالا به بازار نقدی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید