ارزش ذاتی سکه بالای حمایت دوم

حمله خارجی به قیمت سکه

کدخبر: ۳۹۰۴۰۵
قیمت سکه از طرف عوامل خارجی تحت فشار قرار گرفته است. نوسان نزولی اونس طلا عاملی برای فشار به قیمت سکه و ریزش آن در بازار است.
حمله خارجی به قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، اگر بهای اونس طلا به نوسان زیر مرز هزار و 850  دلاری ادامه دهد، سکه بازان کار دشواری برای برگشت به کانال 11 میلیون تومانی خواهند داشت. در صورت نزول اونس طلا، حتی اگر سکه به بالای کانال 11 میلیونی برگردد، برای شکست سطح 11 میلیون و 200 هزار تومانی دشواری های زیادی خواهد داشت. فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر بارها به بالای مرز 11 میلیون تومان آمد، ولی نتوانست سد 11 میلیون و 200 هزار تومان را بشکند.

سکه حباب

علیرغم مقاومت مرز یاد شده،  سکه از لحاظ فنی، نشانه خاصی برای افت قیمت بروز نداده است. فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر به خوبی در محدوده اول حمایتی 10 میلیون و 800 هزار تومانی خود را در برابر ریزش بیشتر محافظت کرده است. در کنار این، حمایت دوم سکه محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومانی است و در روزهای اخیر حتی ارزش ذاتی این فلز گران بها به زیر سطح یاد شده نرفته است.

سکه پشت خطی

 

حباب سکه در محدوده 3 درصدی

دیروز ارزش واقعی قیمت سکه امامی در محدوده 10  میلیون و 500 هزار تومانی قرار داشت و از نرخ بازار فاصله 3 درصدی را نشان می داد. فاصله 3 درصدی بین ارزش ذاتی و بازاری سکه در هفته های اخیر چندان غیرطبیعی نبوده است. ولی به طور معمول زمانی که این حباب به محدوده 2 درصدی رفته است، میزان خریدها شدت گرفته است و هنگامی که حباب بالای 4 درصد قرار گرفته است، سودگیری از خریدهای قبلی بیشتر شده است.

در شرایط کنونی، شواهد نشان می دهد که صبوری یا خرید و فروش سریع، برای انجام معاملات تصمیم عاقلانه تری است. با این حال، خروج حباب از دامنه نرمال یا شکسته شدن سطوح حمایتی یا مقاومتی سکه، به معنای آن است که معامله گران باید خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید