فلز گران بهای داخلی در معاملات پشت خطی افتاد

قیمت سکه در مدار نزول/ پیش بینی بازار سکه در نیمه دوم بهمن

کدخبر: ۳۹۰۶۴۹
مرز مهم قیمت سکه در معاملات پشت خطی شکست و ادامه این روند در بازار می تواند سکه را در چرخه نزول قرار دهد.
قیمت سکه در مدار نزول/ پیش بینی بازار سکه در نیمه دوم بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، پایین رفتن سکه از محدوده حمایتی حساس10 میلیون و 800 هزار تومانی، موقعیت تازه ای را در این بازار ایجاد کرده است. همانطور که قبلا اشاره شده بود، از دست رفتن این مرز می تواند منجر به افزایش فشار فروش شود و همین اتفاق هم در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه افتاد. سکه در این معاملات تا محدوده 10 میلیون و 590 هزار تومان پایین رفت. سکه در صورتی که امروز محدوده حمایتی 10 میلیون و 500 هزار تومان را از دست بدهد، به احتمال زیاد در جاده نزولی قرار خواهد گرفت که کف مستحکم 10 میلیون تومانی را در پیش رو خواهد داشت. در 7 ماه گذشته، سکه تنها یک بار به زیر 10 میلیون تومان رفت و به سرعت به بالای آن بازگشت.

N (53)

فشار جهانی به سکه

بدشانسی خریداران بازار سکه، وضعیت نزولی طلای جهانی در روزهای اخیر بوده است. طلا نتوانسته خود را بالای مرز هزار و 850 دلار تثبیت کند و بیشتر در حوالی محدوده هزار و 830 دلار نوسان کرده است. از سوی دیگر، دلار نیز نه تنها نتوانست به بالای کانال 25 هزار تومانی نفوذ کند که حتی کانال 24 هزار تومانی را نیز از دست داد. در روزهای قبل، سکه در سطحی معامله می شد که نشان می داد، بازیگران این بازار انتظار افزایش قیمت دلار تا محدوده 25 هزار و 400 تومانی را دارند. طبیعتا معکوس شدن روند مورد انتظار آن ها، فشار فروش را در بازار سکه بیشتر کرد. با این حال، هم چنان سکه حدود 3 درصد حباب مثبت دارد و سکه بازان امیدوارند اونس طلا یا دلار طی روزهای بعد افزایش قیمت را تجربه کنند.

البته، ارزش واقعی سکه به زیر حمایت 10 میلیون و 500 هزارتومان رفته است و این مساله، سیگنال نزولی دیگری را به معامله گران ارسال  می کند. برگشت فلز گران بهای داخلی، به بالای 10 میلیون  800 هزار تومان، سیگنال های نزولی را از اعتبار خواهد انداخت.

J1 (35)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید