مرز سرنوشت ساز اسکناس آمریکایی کجاست؟

زنگ خطر در بازار دلار/ روز حساس در بازار ارز

کدخبر: ۳۹۱۷۲۴
اقتصاد نیوز: در حالی که تصور می شد قیمت دلار در این هفته کم نوسان باشد اما معامله گران در حال داد و ستد دلار در مرز 25 هزار تومان هستند.برخی می گویند امروز روز سرنوست در بازار است.
زنگ خطر در بازار دلار/ روز حساس در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی، به دو قدمی مرز 25 هزار تومانی رسید. از نظر تحلیل گران فنی، مرز 25 هزار تومانی جایی است که سرنوشت بازار ارز را تعیین خواهد کرد. به باور آن ها، عبور دلار از این مرز به منزله زنگ هشداری در مورد افزایش احتمال نوسانات آتی در بازار ارز خواهد بود. تحلیل گران فنی قبل تر به درستی پیش بینی کرده بودند که اگر اسکناس آمریکایی بالای محدوده 23 هزار و 800 تومان باقی بماند، به سوی مرز 25 هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

حمایت درهم از افزایش دلار

به گفته بازیگران باتجربه ارزی، درهم از خط نزولی خارج و بالای محدوده 6 هزار و 800 تومانی تثبیت شده است. با درهم بالای 6 هزار و 800 تومان، ارزش دلار در بازار داخلی می تواند حداقل بالای 24 هزار و 950 تومان باشد. اگر درهم به بالای خط حساس 7 هزار تومانی برود، دلار به راحتی می تواند بالای 25 هزار و 500 تومان قرار بگیرد.

دلار

سمت و سوی انتظارات معامله گران

به گفته فعالان، از دو شب گذشته انتظارات در میان معامله گران ارزی 180 درجه تغییر کرد. قبل تر معامله گران تصور می کردند که ایران و آمریکا به سوی حل اختلافات حرکت خواهند کرد و با پایان فشار حداکثری، تحریم ها نیز لغو خواهند شد. با این حال، تک جمله بایدن مبنی بر عدم لغو تحریم قبل از بازگشت ایران به محدودیت های هسته ای موجب شد که معامله گران احتیاطی خریدهای خود را افزایش دهند. در شرایط فعلی، برخی معامله گران تصور می کنند، در تاریخ سوم اسفندماه، ایران اجرای پروتکل الحاقی را نیز متوقف خواهد کرد؛ برخی بازیگران ارزی، این اتفاق احتمالی را نیز در خرید و فروش های خود لحاظ می کنند.

با وجود رشد روزهای اخیر دلار، برخی بازیگران ارزی باور دارند باید در خرید این ارز احتیاط کرد. از نگاه آن ها، با وجود تمام نااطمینانی ها، ریسک سرمایه گذاری بر روی دلار در درازمدت بالاست. وقتی یک خبر قیمت دلار را در اندازه هزار تومان جا به جا می کند، خبری متفاوت می تواند به صورت سریع، اسکناس آمریکایی را کاهشی کند.

دلار پشت خطی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید