تقویم اقتصادی بازارها در هفته آخر بهمن

هفته کسل کننده بازارجهانی در غیبت چینی ها

کدخبر: ۳۹۲۸۸۲
در هفته جاری به نظر می رسد بازارها به داده های اقتصادی بیش از هفته گذشته توجه کنند. همچنین آمریکا برای تصمیمات محرک مالی نیز اقداماتی را در نظر خواهد داشت.
هفته کسل کننده بازارجهانی در غیبت چینی ها

براساس گزارش اقتصادنیوز، در هفته جاری شاخص های اقتصادی ماه گذشته میلادی منتشر خواهد شد که به نظر می رسد این اتفاق بازارها را تا حدی تکان دهد. به طور کلی بازارها بیش از اینکه به داده های اقتصادی توجه کنند به توییت های افراد مشهور یا سخنان کاربران توجه خواهند کرد.

همچنین با توجه به اینکه چین در ایام سال جدید است و  این کشور  یک هفته در تعطیلات سال نو به سر می برد، نوسان بازارها تا حدی اندک شده است.تقویم

جفت ارز یورو/ دلار بهبود یافت و به 1.2149 رسید اما نتوانست سود بیش از رقم 1.2100 را حفظ کند. این پیش پرداخت ارتباط چندانی با ارز مشترک نداشت ، عمدتا مربوط به ضعف در دلار بود. ارز آمریکایی پس از انتشار گزارش های اقتصادی ،از رادار سرمایه گذاران خارج شد.

 

بازده اوراق بدهی دولت آمریکا افزایش یافت ، این نشانه ای از افزایش خوش بینی است که بیشتر مربوط به تصویب بسته محرک آمریکا است. بازدهی اوراق قرضه بلند مدت به آخرین سطح در مارس(فروردین) 2020 رسیده است اما پس از آن به سرعت عقب نشینی کرد. با گذشت هفته خوشبینی کم رنگ شد ، و ارزش دلار در پایین ترین سطح هفته خود باقی ماند.

درباره لایحه محرک ، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که امیدوار است پیش از انقضا مزایای بیکاری در 14 ماه مارس(فروردین) ، برنامه کمک COVID-19 رئیس جمهور ایالات متحده تا پایان فوریه تصویب شود. همچنین ، رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن خواستار جلسه ای با یک گروه از سناتورهای دو حزب برای جلب حمایت از برنامه هزینه های عمده زیرساخت ها شده است. بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری برای همگام شدن با چین برنامه زیرساختی بیش از 2 تریلیون دلار را ترسیم کرد.

رشد اقتصادی کند در کانون توجهات

در هفته پیش رو آمارهای مهم حول اروپا، آمریکا و ژاپن است، چین نیز تا 17 فوریه(۲۹ بهمن) در تعطیلات است. تقویم اقتصاد کلان شامل ارقام جالب توجه خواهد بود زیرا سه شنبه آینده اتحادیه اروپا برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی چهارماهه خود را منتشر می کند ، پیش بینی شده در منفی ۰.۷ درصد باشد. روز چهارشنبه ، ایالات متحده خرده فروشی ژانویه و صورتجلسه FOMC را منتشر می کند. در پایان هفته ، برآورد اولیه شاخص فهرست مدیران خرید های فوریه خود را برای اتحادیه اروپا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. کمیته بازار باز امریکا نیز روز چهارشنبه ساعت دو و نیم شب به وقت تهران جلسه دارد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید