فلز گران بهای داخلی به کدام سو می چرخد؟

2 مرز مهم قیمت سکه در روز یکشنبه

کدخبر: ۳۹۶۰۳۰
اقتصادنیوز:روز شنبه تنها یک متغیر از قیمت سکه بالای مرز 11 میلیونی حمایت کرد و آن هم،‌ صعود قیمت دلار بود. این عامل هم چنان تنها امید سکه بازان برای حمایت از دارایی خود در برابر پایین رفتن ارزش واقعی سکه است.
2 مرز مهم قیمت سکه در روز یکشنبه

به گزارش اقتصادنیوز، روز شنبه با وجود رشد قیمت دلار، ارزش ذاتی قیمت سکه هم چنان بسیار پایین تر از قیمت بازار بود و در محدوده 10 میلیون و 400 هزار تومانی قرار داشت.

فاصله زیاد ارزش ذاتی سکه از قیمت بازار، ریزش اونس طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی و افت قیمت دلار از ظهر روز شنبه از جمله عواملی هستند که برخی معامله گران را امیدوار به افت قیمت فلز گران بهای داخلی در روز جاری کرده اند.

سکه حباب

با این حال، بعید به نظر می رسد سکه بازان به راحتی دارایی خود را از دست بدهند و در موقعیت فروش قرار بگیرند؛ سکه بازان امروز نیز به رشد قیمت دلار دل خواهند بست. با این حال، اگر در بازار دلار قیمت ها نزولی شوند، آن ها به دو مرز حمایتی نظر خواهند دوخت و واکنش بازار را رصد خواهند کرد.

سکه پشت خطی2

دو مرز مهم برای سکه بازان

سکه بازان در مرحله اول به مرز 11 میلیون تومانی دقت خواهند کرد؛ اگر این مرز از دست برود، آن ها تا اندازه ای موقعیت فروش خواهند گرفت؛ با این حال، تا زمانی که سکه به زیر 10 میلیون و 800 هزار تومان ریزش پیدا نکند، دشوار است که موج ریزشی در بازار پدیدار شود.

جدا از سکه امامی، سکه های کوچک نیم و ربع نیز در معرض افت قیمت دارند. آن ها مدت هاست که از ارزش ذاتی خود فاصله معناداری گرفته اند. اگر دلار زیر مرز 25  هزار و 500 تومانی باقی بماند، انواع قیمت سکه در روز جاری دچار افت خواهد شد؛ معامله گران پس از آن به انتظار آغاز بازارهای جهانی در روز دوشنبه خواهند نشست. اگر دلار افزایشی شود، سکه بازان در روز جاری با احتیاط به احتمال زیاد به این رشد واکنش نشان خواهند داد.

سکه حباب

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید