پیش بینی روند بازار سکه

سکته سکه در پشت خط

کدخبر: ۳۸۷۷۷۹
اقتصاد نیوز: قیمت سکه از 10 میلیون و 400 هزار تومان عقب نشست. تحلیل گران فنی به شدت نگران از دست رفتن مرز 10 میلیون تومان هستند.
سکته سکه در پشت خط

به گزارش اقتصادنیوز، روز جمعه، قیمت سکه در معاملات پشت خطی افت معناداری را تجربه کرد. در حالی که در ابتدای معاملات، فلز گران بهای داخلی در محدوده 10 میلیون و 400 هزار تومانی نوسان می کرد، به یکباره در مسیر ریزشی قرار گرفت و به کانال 10 میلیون و 100 هزار تومان سرازیر شد.

فعالان باور داشتند، سقوط مقطعی اونس طلا در بازارهای جهانی موجب شد که سکه دچار چنین افتی شود؛ با این حال زمانی که طلا به محدوده هزار و 850 دلاری نیز برگشت، واکنش افزایشی خاصی از طرف سکه بازان مشاهده نشد. این مساله نشان می داد، سکه بازان تا حدی در زمینه خرید دچار تردید هستند و تنها در صورتی در بازار امروز موقعیت خرید خواهند گرفت که قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد.

حباب سکه

افزون بر این، سکه تحت فشار حباب قیمتی خود نیز قرار دارد. ارزش واقعی سکه زیر 10 میلیون تومان است و معامله گران فنی به خوبی می دانند که اگر فلز گران بهای داخلی نتواند مرز 10میلیون تومانی را حفظ کند، می تواند در مسیر نزولی قرار بگیرد که تا محدوده 8 میلیون و 800 هزار تومان ادامه پیدا کند.

سکه هفته گذشته پس از برخورد به محدوده 9 میلیون و 700 هزار تومانی، وارد مسیر افزایشی شد. با این حال نتوانست از سطح 10 میلیون و 500 هزار تومان عبور کند، در نتیجه بار دیگر تحت فشار فروش قرار گرفت.

دلار و سکه پشت خطی

انتظارات متناقض از حباب انواع سکه

افزایش حباب قیمتی سکه امامی و سکه های کوچکتر، چنین تصوری را در میان برخی معامله گران ایجاد کرده بود که کمی میزان خریدها در بازار افزایش پیدا کرده است و بازار از فاز نزولی خارج شده است. با این حال، عده ای نیز باور داشتند، سکه بازان در حال خالی کردن سکه های خود هستند و باید منتظر ریزش دیگری بود. سکه از اواخر مهرماه، حدودا 6 میلیون از ارزش خود را از دست داده است، در نتیجه تصور ریزش دیگری در کوتاه مدت برای برخی بازیگران بازار سکه دشوار است.

 

حباب سکه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید