سکه از مرز 11 میلیونی مراقبت کرد

روز مقاومت در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۶۲۵۰
اقتصادنیوز: دو اتفاق مهم روز یک شنبه 10 اسفند 1399،‌ حفظ مرز 25 هزار تومانی در بازار دلار و 11 میلیون تومانی در بازار سکه بود.
روز مقاومت در بازار دلار + نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز این اتفاق در حالی رخ داد که بازارها تحت تاثیر دو متغیر کاهشی قرار داشتند. از یک سو خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی های ارزی بلوکه شده ایران، چشم انداز برخی از بازیگران بازارها را کاهشی تر کرده بود و از سوی دیگر،‌ اظهارات رییس جمهور مبنی بر افت قیمت دلار حکایت از عزم جزم دولت برای پایین بردن قیمت این ارز می داد.

در چنین فضایی طبیعی بود که قیمت دلار و به تبع آن سکه وارد فاز نزولی شوند،‌ ولی آنچه کمی غیرمنتظره بود و توجه بخشی از حاضرین بازار را به خود جلب کرد،‌ مقاومت معامله گران در مرزهای حساس سکه و دلار بود. سکه امروز در مقطعی به زیر مرز 11 میلیون تومانی رفت و در کانال 10 میلیون و 900 هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت. با این حال، خیلی زود،‌ خریدها بیشترشد و سکه خود را تا محدوده 11 میلیون و 60 هزار تومانی بالا کشید. در بازار ارز نیز دلار تا محدوده 25 هزار و 100 تومانی عقب نشست ولی دراواخر روز توانست تا محدوده 25 هزار و 300 تومانی رشد کند.

چرا دلار مقاومت کرد؟

بیشتر فعالان اعتقاد داشتند،‌ معامله گران نگران این بودند که آمریکا در روزهای آتی دست به اقداماتی بزند که احتمال توافق بین این کشور و ایران را دشوار کند. به عنوان مثال، برخی معامله گران عنوان می کردند،‌ نتیجه ی قطعنامه ی پیشنهادی آمریکا در شورای حکام آژانس فردا عصر اعلام میشود. رییس سازمان انرژی عنوان کرده بود،‌ در صورتی که شورای حکام آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام ایران مبنی بر توقف پروتکل الحاقی، قطعنامه‌ای را علیه کشورمان صادر کنند، ایران واکنش مناسبی را خواهد داشت. بخشی از فعالان باور داشتند،‌ چنین نگرانی موجب شده بود که کمی معامله گران در فروش ارز احتیاط کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که روحانی تقریبا به صراحت از احتمال افت قیمت دلار سخن گفت. به نظر می رسد،‌ شائبه های ایجاد شده در مورد نقش دولت در گرانی دلار موجب شده است که رییس جمهور با جدیت بیشتری به بحث کاهش قیمت دلار ورود کند. برخی فعالان عنوان می کردند، ممکن است بازارساز عرضه ارز را افزایش دهد،‌ ولی در صورتی که تقاضای نگران وارد بازار شود، قیمت دلار به راحتی نزولی نخواهد شد.

  • بازدهی بازارها 10 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 10 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 10 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 10 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 10 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید