عقب نشینی خریداران از بازار ارز؟

سه روایت از نوسانات آخر سال دلار

کدخبر: ۳۹۹۲۸۴
اقتصادنیوز: برخی از معامله گران باور دارند،‌ افزایش حجم تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال، باعث بالا رفتن تقاضا برای دلار در بازار داخلی شده است.
سه روایت از نوسانات آخر سال دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار با تکیه بر افزایش تقاضا برای بیت کوین گران خواهد شد یا به خاطر عرضه بانک مرکزی مسیر کاهشی را برای حرکت انتخاب خواهد کرد. شاید هیچ کدام از این دو اتفاق نیافتد و بازار در واکنش به احتمال انجام مذاکرات هسته ای،‌ در مسیر تردید،‌ابهام و انتظار حرکت و نوسانات محدود را تجربه کند.

یکی از معامله گران با تجربه بازار عنوان کرده است،‌ برای کاهش معنی دار قیمت دلار،‌ این نیاز وجود دارد که در وضعیت اقتصادی یک تغییر عمده ایجاد شود.

این تغییر عمده از نگاه برخی معامله گران می تواند از طریق لغو تحریم ها ایجاد شود.  پیشتر یکی از مقامات بانک مرکزی اشاره کرده بود که در صورت فروش نفت در مقیاس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز،‌قیمت دلار حتی می تواند تا ۱۵ هزار تومان عقب نشینی کند. از همان مقام نقل شده بود که در صورت عدم فروش نفت،‌ قیمت دلار می تواند به بالای مرز 30 هزار تومانی برود. 

دلار پشت خطی

انتظار بازیگران بیت کوین برای دلار 

بازار بیت کوین این روزها در میان معامله گران مختلف جذابیت زیادی پیدا کرده است. برخی از معامله گران باور دارند،‌ افزایش حجم تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال، باعث بالا رفتن تقاضا برای دلار در بازار داخلی شده است و همین مساله به بالا ماندن قیمت اسکناس آمریکایی کمک کرده است.

در این زاویه دید،‌ ادامه نوسان افزایشی بیت کوین و سایر آلت کوین ها می تواند منجر به افزایش تقاضای ارز در  بازار داخلی شود. گفته می شود،‌ صرافی های که کار ارز دیچیتال انجام می دهند،‌ در مرحله اول به صورت ریالی،‌ از متقاضی پول خود را دریافت می کنند ولی در نهایت برای خرید بیت کوین و آلت کوین ها،‌نیاز به تهیه دلار یا یورو خواهند داشت. 

کلوز آخر سال برای رییس کل 

در حالی که عده ای انتظار دارند قیمت دلار به روند صعودی ادامه دهد،‌ عده ای از معامله گران به متغیر عجیبی اشاره می کنند. برخی فعالان باور دارند،‌ بانک مرکزی تمایل دارد که قیمت دلار در انتهای سال در سطوح پایین تری بسته شود.

همین موضوع باعث می شود که خریداران از بازار ارز عقب نشینی کنند. از نگاه آن ها برای رییس کل فرصت مناسبی است که با ‍پایین بردن قیمت دلار از یک سو قدرت نمایی کند و از سوی دیگر به طور موقت نوسان گیران را از بازار براند. 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید