دلار از خط روانی عبور نکرد

هجوم بنکداران به بازار سکه + نمودار

کدخبر: ۳۹۹۹۳۲
اقتصادنیوز: امروز 26 اسفند 1399 در چهارمین روز هفته، سکه و دلار رفتارهای متفاوتی داشتند.
هجوم بنکداران به بازار سکه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  روز سه شنبه سکه امامی موفق شد از مرز حیاتی ۱۱ میلیون تومانی عبور کند، ولی دلار نتوانست از سد خط روانی ۲۵ هزار تومانی عبور کند. دلار پس از اینکه به مرز ۲۵ هزار تومانی نزدیک شد، با فشار فروش مواجه شد و به محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی برگشت. با این حال، سکه بازان علی رغم فشار بازیگران کاهشی توانستند مرز ۱۱ میلیون تومانی را حفظ کنند.

به گفته بیشتر فعالان، عامل رشد بهای سکه هجوم بنکداران و بازیگران عمده به بازار بود. به باور این دسته از فعالان، بازیگران عمده بازار سکه قصد داشتند،‌ ذخیره سکه و طلای خود را پیش از شروع سال جدید تقویت کنند. با این حال،‌ بسیاری از بازیگران باتجربه بازار عنوان می کنند، سکه بازان به این دلیل در موقعیت خرید قرار گرفته اند که آینده کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا را چندان روشن نمی بینند. یکی از معامله گران عنوان می کرد که نه تنها سیگنال مشخصی از کاهش تنش ها دریافت نکرده است که خبرها برای او بیشتر حکایت از ادامه وضع موجود دارند. با توجه به اینکه وضع موجود به معنای ادامه فشار تحریم هاست، برخی از معامله گران ترجیح می دهند ذخیره طلا و سکه خود را تقویت کنند.

افزایش میزان خرید سکه و طلا موجب شد که در روز سه شنبه هر دو دارایی رشد قابل توجهی را تجربه کنند. سکه امامی حدودا ۴/۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و هر گرم طلای ۱۸ عیار با نزدیک به ۲ درصد رشد در آستانه محدوده یک میلیون و ۷۰ هزارتومانی قرار گرفت. پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا چنین تصوری دربازار شکل گرفته بود که سکه تا زیر مرز ۱۰ میلیون تومانی کاهش خواهد یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به زیر یک میلیون تومان افت خواهد کرد. در شرایط کنونی به نظر می رسد تا زمانی که خبر مشخصی از لغو احتمالی تحریم ها منتشر نشود، فروشندگان با قدرت به بازار بازنگردند.

در روزی که سکه و طلا روند افزایشی داشتند، شاخص کل بازار سهام نیز به روند افزایشی خود ادامه داد و توانست نزدیک به ۳ درصد افزایش ارزش را تجربه کند. به نظر می رسد برخی از سرمایه گذاران امیدوارند که بازار سهام در دوران نیمه تعطیل نوروز بیشتر از سایر بازارها رشد قیمت را تجربه کند.

 

  • بازدهی بازارها 26 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 26 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 26 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 26 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 26 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید