تخمین ورود پول جدید به بازار ارزهای دیجتالی و طلا

افزایش تردیدها درباره بیت کوین

کدخبر: ۳۹۹۹۶۷
اقتصادنیوز:با وجود آمارهای منفی قیمت طلا جانی برای صعود نداشت. نوسان قیمت بیت کوین در محدوده مرز حساس ادامه یافت. برخی تخمین می زنند چک های جدید صادر شده برای مردم آمریکا به افزایش ورود پول به بازار ارزهای دیجتالی منجر شود.
افزایش تردیدها درباره بیت کوین

به گزارش اقتصاد یوز،طلای جهانی صبح دیروز کار خود را با روند صعودی آغاز کرد و نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو که با انتشار شاخص‌ قیمت خرده فروشی همراه بود، تاثیر کمی بر قیمت این فلز زرد رنگ گذاشت. قیمت طلا پس از رشد اندک تا زیر 1730 دلار نزول کرد، اما مجددا وارد روند صعودی شد و با ادامه رفتار نوسانی در نهایت تغیرات محسوسی را ثبت نکرد و کار خود را با قیمت حدود 1731 دلار به پایان برد.

دلار آمریکا و نفت نیز در نخستین روز نشست FOMC در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند، شاخص دلار قدری تقویت شد، اما قیمت نفت برنت و وست تگزاس هر دو کاهش یافت. شاخص دلار رشد اندکی داشت و نفت برنت و وست تگزاس با افت کمتر از یک درصد به ترتیب بشکه‌ای حدودا 68.5 و65 دلار معامله شدند.

به گزارش کیتکو، بر خلاف پیش‌بینی‌ها، مبنی بر افت نیم درصدی شاخص خرده فروشی، این شاخص در ماه گذشته افت شدید سه درصدی را تجربه کرد. با وجود اینکه سایر شاخص‌ها نیز عمدتا افتی بیشتر از حد انتظار را تجربه کردند، برآوردها از ماه آینده نسبتا خوش‌بینانه است.

بر این اساس عده‌ای از کارشناسان این افت شدید، بعد از افزایش 7.6 درصدی شاخص خرده‌فروشی در ماه ژانویه را طبیعی می‌دانند، عده‌ای نیز بدی وضعیت آب و هوا و طوفان تگزاس را در افت شاخص‌ها موثر عنوان کرده و معتقدند با گرم‌تر شدن هوا و ادامه اعطای بسته‌های حمایتی میزان مصرف افزایش خواهد یافت و شاهد رشد شاخص‌های قیمت خواهیم بود. ( توضیح اینکه با وجود اینکه تورم به صورت کلی پدیده‌ای منفی است، تورم خیلی پایین و نزدیک صفر نیز به دلیل اینکه انگیزه فعالیت تولیدی و سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد، برای رشد اقتصادی مطلوب تلقی نمی‌شود، بانک مرکزی آمریکا نیز پیش از این تورم 2 درصدی را هدف قرار داده بود. )

طلا

 

ادامه نوسان قیمت بیت‌کوین

قیمت بیت کوین که در ششمین روز مارس مصادف با 16 اسفند ماه، به کمتر از 48 هزار دلار کاهش یافته بود، طی هشت روز به بیش از 61 هزار دلار رسید و 25 درصد رشد کرد، اما دوباره وارد روند نزولی شد و امروز برای ساعاتی قیمت‌های کم‌تر از 54 هزار دلار را تجربه کرد و سطح مقاومتی 55 هزار دلاری را شکست. قیمت این ارز دیجیتال در ادامه ساعات روز، چند بار دیگر از سطح مقاومتی 55 هزار دلاری بالا و پایین رفت و در ساعات انتهایی قیمتی قدری بیش از 55 هزار دلار را به ثبت رساند. به گزارش بلومبرگ عده‌ای از کارشناسان رشد 25 درصدی هفته گذشته را غیر واقعی دانسته و معتقدند که افت قیمت دو روز اخیر در جهت اصلاح بازار بیت کوین اتفاق افتاد، در مقابل عده‌ای بر تاثیر بسته‌های حمایتی بایدن روی بازار بیت‌کوین متمرکز شده و تخمین می‌زنند که 10 درصد از چک‌های اعطایی جدید وارد بازار سهام و ارزهای دیجیتال شود و بخشی از نوسان‌های افزایشی این ارز دیجیتال را واکنشی زودهنگام به این محرک‌ها تاثیر می‌کنند.

بیت کوین

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید