افزایش 447 تومانی قیمت دلار در بازار متشکل 7 فروردین

کدخبر: ۴۰۱۸۰۱
اقتصاد نیوز: اولین قیمت دلار در روز 7 فروردین 447 تومان بالاتر از قیمت دلار در روز 5 فروردین بود. قیمت دلار در بازار متشکل مجددا وارد کانال 24 هزار تومان شد.
افزایش 447 تومانی قیمت دلار در بازار متشکل 7 فروردین

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار در بازار متشکل در اولین روز کاری همزمان با بازار ارز در کانال 24 هزار تومان باز شد. اولین قیمت بازار متشکل که به قیمت گشایش معروف است 24 هزار و 399 تومان کشف شد که در مقایسه با قیمت بسته شده دلار در روز 5 شنبه 447 تومان بیشتر است. این افزایش قیمت حاکی از آن است که در مرحله پیش گشایش که در ساعت 9 تا 10 صبح فروردین صورت می گیرد اکثر سفارش ثبت شده برای خرید و فروش دلار قیمت بالاتری از روز پنج شنبه داشته اند. اما نکته مهم رسمیت یافتن قیمت 24 هزار و 399 تومان در مرحله گشایش از سوی بازار ساز بوده است.  رسمیت دادن به قیمت کشف شده در پیش حراج نشان می دهد بازار ساز قصد ندارد قیمت دلار را به هر صورتی در کانال 23 هزار تومان نگه دارد و به دنبال کاهش فاصله قیمت با بازار ارز است. البته در دویمن اعلام قیمت بازار متشکل نرخ دلار در این بازار 50 تومان کاهش یافت.  قیمت یورو نیز در بازار متشکل 28 هزار و 280 تومان اعلام شد که در مقایسه با قیمت کاری روز قبل بدون تغییر بود.

برداشت دوم از افزایش قیمت در بازار متشکل این است که قیمت دلار بازار آزاد ارز احتمالا نزولی نخواهد بود که صرافان حاضر به خرید عمده اسکناس دلار با قیمت بالاتری نسبت به روز پنج شنبه در بازار متشکل شده اند.

همزمان با بازار متشکل صرافی ملی نیز که قیمت دلار را برای نیازهای خرد اعلام می کند قیمت یورو را با وجود ثابت بودن نرخ در بازار متشکل 374 تومان بالا برد و قیمت دلار را 683 تومان به نسبت روز پنج شنبه گرانتر کرد.اولین قیمت یورو برای هفت فروردین در صرافی ملی 28 هزار و 663 تومان  و برای دلار آمریکا 24 هزار و 643 تومان اعلان شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید