پایان اولین هفته کاری بازار رسمی ارز+جدول

ثبت اولین افت قیمت یورو در 1400

کدخبر: ۴۰۱۵۵۰
اقتصاد نیوز: امروز در بازار ارز رسمی قیمت یورو 205 تومان کاهش یافت تا اولین کاهش قیمت برای این ارز در سال جدید ثبت شود قیمت دلار نیز 84 تومان دیگر کاهش یافت.
ثبت اولین افت قیمت یورو در 1400

به گزارش اقتصاد نیوز در آخرین روز کاری بازارها در هفته اول سال جدید متوسط قیمت دلار در بازار متشکل 23 هزار و 971 تومان اعلام شد که 84 تومان از قیمت روز قبل کمتر بود.قیمت متوسط یورو در این بازار نیز 28 هزار و 395 تومان عنوان شد که در مقایسه با نرخ مشابه در روز قبل 205 تومان کاهش ثبت کرده است.

قیمت دلار و یورو 5 فروردین

بازار متشکل امروز قیمت دلار را در کانال 24 هزار تومان آغاز کرد و تا ساعت 11 و نیم ظهر قیمت‌های اعلامی در همین کانال بود. اما از این ساعت به بعد قیمت یک کانال پایین‌تر رفت تا در پایان قیمت دلار در بازار عمده‌فروشی با 23 هزار و 951 تومان به کار خود خاتمه دهد.

در بازار خرده‌فروشی نیز که به نرخ سنا معروف است متوسط قیمت 24 هزار و191 تومان ثبت شد که در مقایسه باقیمت مشابه روز قبل 99 تومان کمتر بود.

قیمت یورو نیز که در روزهای ابتدایی سال تجربه کاهش قیمت را نداشت در روز جاری پایین‌تر از سطح قیمتی روز قبل استارت زد و تا پایان نیز روند کاهشی را داشت. این اتفاق برای قیمت یورو در سامانه سنا نیز رخ داد.

قیمت دلار

بازار ارز در هفته اول 1400

درحالی‌که بازار ارز آزاد در تعطیلات به سر می‌برد بازار ارز رسمی به دلیل پاسخ به تقاضای صرافی‌های فرودگاهی فعال است. زیرا طبق قانون صرافی‌های رسمی تقاضای ارزی خود در قالب اسکناس را باید از طریق صادرکنندگان یا بازار متشکل ارزی تأمین کنند.

به همین دلیل بازار متشکل فعال شد تا تقاضای سفر و مسافران در فرودگاه‌ها بی‌پاسخ نماند. اما قیمت بازار متشکل نرخ عمده‌فروشی اسکناس دلار و یورو است. صراف‌ها مجاز تا دو درصد بالای این نرخ اقدام به فروش دلار و یورو به متقاضیان در سطح خرده‌فروشی کنند.

قیمت خرده‌فروشی در قالب سامانه سنا شناخته می‌شود که متوسط قیمت فروش دلار و یورو در صرافی‌های مجاز است.

قیمت یور

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید