بازار یک صعود به اونس طلا بدهکار است؟

بهبود بیماری طلا/کمک مایکروسافت به بیت کوین

کدخبر: ۴۰۱۸۴۷
در حالی که قیمت طلا از باتلاق بیرون آمده است ،اما زیر سطح 1750 دلار گیر کرده است ، و بیشتر مانند یک بیمار که در مسیر بهبودی است رفتار می کند. انتشار یک خبر از مایکروسافت به قیمت بیت کوین کمک کرد.
بهبود بیماری طلا/کمک مایکروسافت به بیت کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا در روز جمعه روند افزایشی داشت اما در کل هفته کاهش قیمت را تجربه کرد .این ماجرای طلای جمعه بوده است. قیمت فلز زرد نقدی و معاملات آتی  کمی پایین تر از قیمت یک هفته قبل خود بازار را به پایان رساندند.

از همه مهمتر، سقف اصلی 1750 دلار در هر اونس را نشکست.

به عنوان یک قاعده ، آنچه که مانع افزایش طلا می شود بازدهی در اسکناس خزانه داری 10 ساله آمریکا است که فراتر از سطح 1.75 است. در مرحله بعدی شاخص دلار که بالاترین سطح 92 تجربه کرد.

اد مویا ، تحلیلگر بازار در OANDA در نیویورک ، گفت: « قیمت طلا با ادامه روند بازده اوراق خزانه داری آسیب پذیر به نظر می رسد.اما بازار یک صعود بالاتر (در بازده) به طلا بدهکار است.»

 

بیماری طلا در حال بهبود است

هر اونس طلا در تحویل آوریل ،  جمعه را با افزایش 7.20 دلار معادل 0.4 درصد در 1732.30 دلار به پایان رساند. اما در کل هفته  0.5٪ افت کرد.

در فلز زرد اعتمادی را که سرمایه گذاران در زمان اوج بیماری همه گیری نشان دادند ، و از کمترین قیمت در مارس (فروردین) 2020 زیر 1500 دلار افزایش یافت و به بالاترین رکورد یعنی حدود 2100 دلار رسید. از آن زمان سقوط کرد ، و در اوایل ماه به طور خلاصه به یک بازار نزولی تبدیل شد که 20٪ از دست داد و به پایین ترین سطح 1675 دلار رسید.

در حالی که طلا از آن باتلاق بیرون آمده است ، زیر 1750 دلار گیر کرده است ، و بیشتر مانند یک بیمار که در مسیر بهبودی است رفتار می کند.

طلا

بهبود دلار و یورو

دلار در برابر بیشتر ارزهای دیگر در روز جمعه نزدیک به بالاترین نرخ خود از ماه نوامبر(آذر) رسید که امیدهایش را برای بهبود داده های اقتصادی ایالات متحده و در دسترس بودن واکسن های ویروس کرونا حفظ کرده بود ، در حالی که یورو از خسارات سنگین خود بهبود یافت.

شاخص دلار 92.793 قرار گرفت ، که فاصله چندانی با بالاترین نرخ چهار ماهه خود نداشت و رشد هفتگی 0.9٪ داشت.

 

احتیاط در سرمایه گذاری بیت کوین

معامله گران بیت کوین توصیه کردند که برای سرمایه گذاری احتیاط شود زیرا قیمت ها برای اولین بار طی دو هفته به 50 هزار دلار کاهش یافته است اما

با انتشار اخبار شبکه شناسایی غیرمتمرکز مایکروسافت که در شبکه اصلی بیت کوین مستقر شده بود ، بازارها دوباره روند افزایشی گرفتند. هدف این پروژه چهار ساله سهولت  سرمایه گذاری های آنلاین سازمانها و افراد بدون اعتماد به شخص ثالث است.

در حال حاضر بیت کوین با افزایش حدود ۲ درصد به قیمت ۵۴ هزار و 300 دلار رسید.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید