روند بازارهای جهانی در روزی که گذشت

ترافیک دریایی به نفع قیمت طلا و نفت

کدخبر: ۴۰۱۴۳۳
ایلان ماسک با یک توئیت بازار بیت کوین را تحریک کرد ترافیک دریایی قیمت نفت را منفجر کرد و قیمت طلا در تانگو با اوراق خزانه داری سمت بالا ایستاد.
ترافیک دریایی به نفع قیمت طلا و نفت

براساس گزارش اقتصادنیوز، در روز گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا که با توییت های خود جنجال در بازار ارزهای دیجیتالی ایجاد می کند، با یک توئیت دیگر موجب افزایش قیمت بیت کوین شد. 

ایلان ماسک در توییت خود نوشت: حالا می‌توانید ماشین‌های تسلا را با استفاده از بیت کوین خریداری کنید. در چند ماه آینده قابلیت خرید با بیت کوین برای خارج از آمریکا نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که بر أساس گزارش کوین دسک، مشتریان و سرمایه گذاران دویچه بانک(بانک آلمانی) عمدتا در سال جاری روند صعودی محدودی را برای بیت کوین (BTC) پیش بینی می کنند و انتظار دارند در طی 12 ماه آینده این ارز دیجیتالی به قیمت 20 تا 40 هزار دلار کاهش پیدا کند. این نظر از یک نظرسنجی ماهانه این بانک است که توسط وام دهنده آلمانی از 520 متخصص بازار در سراسر جهان انجام شده است.در پیش بینی قیمت 12 ماهه بیت کوین اکثریت (52٪) پاسخ دهندگان قیمت های زیر 60هزار دلار را می بینند. اما برخی فکر می کنند توئیت ماسک بار دیگر به کمک صعود بیت کوین آمده است. گرچه در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با کاهشی اندک به ۵۴ هزار و ۷۲۸ دلار رسید.

بیت کوین

آینده بهتر برای طلا

همچنین معاملات آتی طلا در روز چهارشنبه بالاتر و به کاهش معاملات پشت سر هم پایان داد.

براساس گزارش مارکت واچ، جف رایت ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Wolfpack ، اظهار داشت:« طلا ممکن است شاهد تقاضای پناهگاه امن در زمینه محدودیت های بیشتر کرونا در آلمان و سایر مناطق اروپا باشد ، همچنین اخبار مربوط به مسدود شدن موقت کانال سوئز توسط یک کشتی کانتینری نیز می تواند افزایش سرمایه را برای این بازار به همراه داشته باشد.»

او همچنین گفت « احتمال مقاومت کوتاه در برابر قیمت طلا وجود دارد ، اما در حال حاضر چیز عمده ای نیست.» هر قیمت طلای تحویل آوریل(اردیبهشت) 8.10 دلار یا 0.5 درصد رشد کرد و به 1733.20 دلار رسید.در حال حاضر در بازار نقدی قیمت طلا با افزایش ۷ دلار به قیمت هزار و ۷۳۴ دلار رسید.

طلا

همچنین روند نزولی بازده اوراق خزانه ایالات متحده ثابت شد ، و معاملات بازده 10 ساله ایالات متحده در حد متوسط روند صعودی داشت، هرچند هنوز زیر 1.7٪ است.

شاخص دلار در روزی که گذشت ۰.۱۷۳ واحد افزایش داشت و ۹۲.۵۲۰ واحد ارزشیابی  شد.

صعود قیمت نفت

ترافیک نفتی در کانال سوئز قیمت نفت را صعودی کرد کشتی کانتینری «ام وی گرین» که روز سه شنبه با پرچم پاناما در حال عبور از کانال سوئز بود از پهلو در مسیر رفت و آمد کشتی ها از حرکت باز ایستاد تا  آبراه ارتباطی بین دریای مدیترانه و دریای سرخ مسدود شود ترس از اختلال در مسیر حمل و نقل دریایی بازار نفت را وحشت زده کرد و قیمت در این بازار بالا رفت.بلومبرگ می گوید تلاش ها برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.در حال حاضر هر دو نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدییت بیش از ۵ درصد افزایش داشت و به ترتیب ۶۴.۰۶ دلار و ۶۰.۸۱ دلار قیمت گذاری شد. روز گذشته یک خبر دیگر نیز منتشر شد موجودی نفت خام  در آمریکا خام هفته گذشته 1.9 میلیون بشکه افزایش یافته ، در حالی که پیش بینی اقتصاددانان 704 هزار بشکه بود قیمت نفت ابتدا به این گزارش واکنش خامی نشان داد اما در ادامه اصل پیام گزارش را هضم کرد پیامی که کمک به افزایش قیمت بود. تقاضای مصرف سوخت در آمریکا به اوج چهار ماهه رسیده است این یعنی اشتهای پالایشگاه برای خرید نفت بالا می رود به همین دلیل این خبر نیز به کمک جهش قیمت نفت در روز گذشته آمد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید