اونس به زیر مرز 1700 دلار رفت

سقوط قیمت طلا در بازار /عقب نشینی قیمت سکه

کدخبر: ۴۰۲۲۴۷
اقتصادنیوز: قیمت طلا در بازارهای آسیایی نزولی آغاز کرد و مرز 1700 دلار را از دست داد. با این سقوط احتمال می رود قیمت سکه در بازار داخلی نتواند روند افزایشی خود را حفظ کند. در نیمه روز امروز قیمت سکه زیر سطح 11 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورد.
سقوط قیمت طلا در بازار /عقب نشینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا صبح سه شنبه در بازارهای آسیایی پایین آمد و به کف 15 روزه رسید. سرمایه گذاران با افزایش سریع واکسیناسیون و احتمال اقدامات محرک بیشتر در ایالات متحده ، نسبت به آینده خوش بین تر شده اند. این خوش بینی موجب تقویت دلار و افزایش بازده اوراق خزانه داری شد دو دارایی که در بازار جهانی در دسته دارایی امن قرار می گیرند.

مارگارت یانگ ، استراتژیست DailyFX به رویترز گفت: "عامل اصلی وضعیت کنونی قیمت طلا ، افزایش مداوم بازده بلند مدت اوراق دولت ایالات متحده است" او اضافه کرد که قیمت ها به طور مداوم کاهش می یابند،حتی اگر فلز زرد به عنوان محافظ تورم عمل کند. این استراتژیست در پاسخ به اینکه چرا با وجود افزایش حجم بسته مالی در آمریکا قیمت طلا نزولی می شود گفت: زیرا بسته های مالی نقدینگی را بخش واقعی تزریق می کند بنابراین ، چشم انداز اقتصادی نسبت به گذشته روشن تر است."

Capture

 

قیمت طلا تا نیمه روز سه شنبه به 1696 دلار رسیده است که در مقایسه با قیمت بسته شده 17 دلار کاهش نشان می دهد قیمت طلا اگر در چهار ساعت آینده نتواند به بالای مرز 1700 دلار باز گردد تا نقطه 1680 دلار ممکن است عقب برود. تحلیل گران فنی برای پنج آینده قویا توصیه به فروش طلا دارند.

حباب قیمت سکه از 9 درصد گذشت

با کاهش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت واقعی سکه در بازار داخلی که بر اساس قیمت اونس طلا و نرخ دلار در بازار دخلی سنجیده می شود پایین تر آمد. قیمت واقعی سکه با توجه به نرخ دلار بازار داخلی و قیمت طلا تا نیمه نخست روز در سطح 10 میلیون و 338 هزار قرار دارد. مقدار حباب به 956 هزار تومان رسید و درصد آن نیز از 9 درصد گذشت. حباب قیمت سکه هر گاه به 9 درصد رسیده است معامله گران شروع به اصلاح قیمت در بازار کرده اند. پس از سقوط قیمت طلا خبرها حاکی از آن بود که قیمت سکه نیز تا سطح 11 میلیون و 270 هزار تومان عقب نشسته است. قیمت دلار نیز آهسته و پیوسته در حال فاصله از مرز 26 هزار تومان است. در حال حاضر قیمت دلار در مرز 25 هزار و 900 تومان عنوان می شود که در مقایسه با قیمت باز شده کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید